۱۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9406360
T T
۰ نفر
براون احتمال تشدید تحریم ها علیه دارفور را مطرح کرد ....................................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/12/86 خارجی.سیاسی.انگلیس.تحریم.دارفور.
نخست وزیر بریتانیا روز شنبه هشدار داد، با تشدید خشونت ها در منطقه بحران زده دارفور، احتمال گسترش تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با این منطقه از سودان وجود دارد.
"گوردون براون" که در همایش بهاره حزب حاکم کارگر در بیرمنگام سخن می گفت، برقراری منطقه پرواز ممنوع را یکی از این اقدامات معرفی کرد.
دولت لندن هفته گذشته با ابراز نگرانی نسبت به خشونتهای جدید در دارفور، اقدام ارتش سودان در بمباران مواضع شورشیان منطقه را تخلف از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توصیف کرده بود.
با گذشت پنج سال از آغاز بحران در دارفور، بحران انسانی در این منطقه از کشور سودان ادامه دارد و حملات خشونت آمیز موجب مرگ بیش از 200 هزار نفر و آوارگی دو میلیون نفر شده است.
براون در این سخنرانی که بخش اعظم آن به مسایل داخلی اختصاص داشت، حمایت دولت کشورش را از مخالفان حکومت نظامی میانمار نیز اعلام کرد.
وی همچنین خواستار آزادی "آنگ سان سوچی" رهبر مخالفان دولت میانمار شد که تحت بازداشت خانگی قرار دارد.
ایجاد فرصت تحصیل برای تمام کودکان جهان، مبارزه جهانی با بیماریهای سل، دیفتری و مالاریا به ویژه نجات جان مادران باردار و همکاری در مقابله با تغییرات مخرب آب و هوایی سه محور خارجی بودند که نخست وزیر بریتانیا آنها را در دستورکار دولت خود معرفی کرد.
اروپام 345** شماره 147 ساعت 14:42 تمام
۰ نفر