۱۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9398931
T T
۰ نفر
نمایندگان مجالس جهان سالگرد تدوین اعلامیه دفاع ازدمکراسی را گرامی داشتند .....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/86 داخلی.سیاسی.خارجی.پارلمانی.بین المجالس.
نمایندگان مجالس بیش از 120 کشور جهان در اجلاس شورای بین المجالس که در ژنو برگزار شد، دهمین سالگرد تدوین اعلامیه دفاع و حمایت از دمکراسی در سراسر جهان را گرامی داشتند.
اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه در نمابری به ایرنا اعلام کرد که رییس اتحادیه بین المجالس در این مراسم بر نقش پارلمانهای دنیا در تقویت هرچه بیشتر دمکراسی در جوامع خود تاکید کرده است.
"فردنیاندو کاسینی" با اشاره به نقش مهم پارلمانها در توسعه دمکراسی، به تبیین رابطه بین حقوق بشر و دمکراسی پرداخت و گفت: پارلمانها به عنوان مظهر شفافیت و آزادی بیان، هرچه قوی تر شوند موجبات تقویت بیشتر دمکراسی و ارتقای حقوق بشر در جهان فراهم می آید.
وی با تاکید بر ضرورت ریشه کنی فقر در جهان، آن را از عوامل تضعیف دمکراسی در دنیای معاصر خواند و نقش پارلمانها در تصویب قوانین ضد فقر را بسیار مهم و اجتناب ناپذیر ارزیابی کرد.
همچنین در بیانیه ای که به همین مناسبت از سوی شورای بین المجالس متشکل از نمایندگان مجالس جهان صادر شد، قانونگذاران کشورهای مختلف از پنج قاره جهان بر نقش دمکراسی در فراهم کردن فرصت های برابر برای پیشرفت و رفاه بشر و آزادی به عنوان زیربنای دمکراسی و مخالف جدی فقر و تبعیض تاکید کردند.
اعلامیه دفاع و حمایت از دمکراسی 10 سال پیش در یکی از اجلاس های اتحادیه بین المجالس در قاهره به تصویب نمایندگان جهان رسید.
هیاتی از مجلس شورای اسلامی به سرپرستی "حشمت الله فلاحت پیشه" رییس شورای اجرایی گروه بین المجالس کشورمان به همراه "سیدعبدالله حسینی" "جواد جهانگیرزاده"، "کاظم جلالی"، " فاطمه آلیا" و "نفیسه فیاض بخش" در یکصدو هفدهمین اجلاس مجمع بین المجالس در ژنو شرکت کرده اند.
سیام/7432/ 1515 شماره 041 ساعت 11:11 تمام
۰ نفر