۱۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9398899
T T
۰ نفر
مدیرمرکز مطالعات راهبردی روسیه:سارکوزی در همسوکردن مواضع روسیه ناکام ماند ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/86 خارجی.سیاسی.روسیه.ایران.سارکوزی.العربیه.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی و سیاسی روسیه معتقد است که سارکوزی در تلاش برای همسو کردن مواضع روسیه با غرب علیه ایران ناکام ماند.
"ویتالی نامکین" چهارشنبه شب به شبکه خبری العربیه گفت: سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در سفر به مسکو در متقاعد کردن پوتین مبنی بر پذیرش دیدگاههای فرانسه و اروپا درقبال پرونده هسته ایران ناکام ماند.
وی افزود: پوتین توانست سارکوزی را متقاعد کند که فرانسه باید از برخی اظهارات مانند اظهارات چندی پیش کوشنروزیر خارجه آن کشور مبنی بر استفاده از لحن جنک و نیروی نظامی علیه ایران پرهیز کند.
نامکین گفت: مسکو از یک سو خواهان همکاری با ایران و حامی خواست این کشور برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است واز سوی دیگر با غرب به ویژه باآمریکا درباره لزوم ایجاد بانک جهانی سوخت هسته ای برای تامین سوخت نیروگاههای برق هسته ای همکاری می کند.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی و سیاسی روسیه گفت: پوتین همچنین خاطرنشان کرد که هیج دلیل قاطعی مبنی برتلاش ایران برای تولید سلاح اتمی وجود ندارد و وقتی دلیلی وجود ندارد چگونه می توان گفت که تهران به دنبال ساخت سلاح اتمی است.
وی افزود:ایران بطور شفاف، خواهان تولید سوخت هسته ای برای نیروگاههای خود است .
به گزارش شبکه خبری العربیه این مسوول روس تصریح کرد: مسکو می خواهد تهران را به همکاری با روسیه و آژانس انژری اتمی در ایجاد یک بانک جهانی برای دستیابی به سوخت نیروگاهها متقاعد سازد.
ویتالی نامکین گفت: مسکو با تحریم و استفاده از نیروی نظامی و هرگونه تهدید علیه ایران مخالف است، به ویژه آنکه پوتین این اظهارات را قبل از دیدارش از تهران بیان کرده است.
صویر/1480/1895 شماره 009 ساعت 01:13 تمام
۰ نفر