۸ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9396857
T T
۰ نفر
عبدالکریم عبید: مسلمانان جهان به حمایت های ایران نیاز دارند ..........................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/07/86 داخلی.خارجی.سیاسی.قدس 86.
مسوول امور اجتماعی حزب الله لبنان گفت: مسلمانان جهان در کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین به حمایت های ایران اسلامی نیاز دارند.
به گزارش ایرنا، عبدالکریم عبید شنبه شب در همایش شعله های زیتون در تبریز افزود: اگر مردم ایران می خواهند از مسلمانان لبنان، عراق، فلسطین حمایـت کنند، در وهله نخست واجب است از نظام جمهوری اسلامی و اهداف و سیاست هــای آن دفاع و پشتیبانی نمایند.
وی اظهارداشت: جنبش مقاومت لبنان نیاز به امکانات ملت ایران و تمام ملت هایی که از آن حمایت می کنند، دارد و در عین حال این مقاومت نیز بایــد از شجاعت امام علی (ع) بهره گرفته و از سرزمین لبنان دربرابر متجاوزین حفاظت کند.
عبید گفت: ما هرچه داریم از عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی ایــران است و مقاومت لبنان از اسلام امام خمینی (ره ) و رهبری معظم انقلاب لازم است استفاده نماید.
وی، با اشاره به اسارت 15 ساله خود در بند صهیونیست هـا، اظهارداشت: در جریان بازجویی بنده، وی گفت جنک آینده ما با شما نه با اعراب و مسلمانان بلکه با معتقدان به اهل بیت (ع) یعنی اهل تشیع خواهد بود.
این مجاهد لبنانی ادامه داد: به اعتقاد این بازجو، قرآن، حضرت محمد(ص ) و امام علی و حسین (ع) الگوهای شیعیان هستند که هیچ امتی آنرا ندارد.
عبید گفت: براستی شیعیان فکر و اندیشه را از پیامبر خود حضرت محمد (ص )، شجاعت را از امام علی (ع) و فلسفه شهادت را از امام حسین (ع) فرا گرفته و با آنها زندگی می کنند.
وی افزود: از آنجائیکه تاکنون هیچ مرجع تقلید شیعه فتوایی در زمینه صلح با صهیونیست ها صادر نکرده و همچنین حادثه کربلا و عاشورا به هیچ عنوان از خاطره ها محو نشده است، بنابراین ترس استکبار و صهیونیست ها نیز از اینجـا نشات گرفته است.
عبید خاطرنشان ساخت: جنبش مقاومت لبنان چون به سلاح ایمان و شجاعت مجهـز است هر چند از لحاظ نیروی انسانی نسبت به ارتش اسراییل تعداد قلیلی را در بر می گرفت، اما در نهایت پیروزی از آن جنبش شده است و این راه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.
همایش شعله های زیتون به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس شنبه شب در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
تبیین عملکرد جنبش مقاومت اسلامی لبنان در مبارزه با صهیونیسم از اهـداف این همایش بود. ک/2 7223/586/587 شماره 078 ساعت 12:31 تمام
۰ نفر