۷ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9396703
T T
۰ نفر
"هیلاری کلینتون" از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه دفاع کرد .............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/86 خارجی.سیاسی.کلینتون.رژیم صهیونیستی.سوریه "هیلاری کلینتون" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را "قابل توجیه" خواند.
به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی "المحیط"، با این حال وی معتقد نیست، چنین اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی در ارتباط با پرونده هسته ای ایران انجام شود.
بر پایه این گزارش، کلینتون ادعا کرد که گزارشهای اطلاعاتی به این نکته اشاره دارد که دمشق برای تاسیسات خود مواد هسته ای از کره شمالی به دست آورده و بنابر این اسراییل حق دارد برای دفاع از خود در مقابل هر گونه تحرکات احتمالی از سوی سوریه اقداماتی انجام دهد.
به گزارش المحیط، منابع دیپلماتیک اروپایی فاش کردند که هواپیماهای جنگی آمریکا که بر فراز آسمان عراق پرواز می کنند، برای هواپیماهای اسراییلی پوشش هوایی ایجاد کردند تا آنان بتوانند منطقه "بئر الحرج" در سوریه را که در نزدیکی رود فرات در مرز با عراق واقع شده، بمباران کنند.
این منابع تاکید کردند، واشنگتن برای به انزوا کشاندن "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه اقداماتی انجام داده به طوری که وی با 2 جناح در داخل کشور خود روبرو شده است.
یک طرف خواستار پاسخ مستقیم به حمله اسراییل است و طرف دیگر خواستار وارد نشدن در توطئه ای است که نتایج آن معلوم نیست.
گروه دوم هشدار می دهد که شاید حمله هوایی اسرییل دامی برای سوریه باشد و این کشور را به پاسخ مستقیم به اسراییل بکشاند تا این مقدمه جنگی در منطقه شود.
صویر/1408/1358 شماره 113 ساعت 13:03 تمام
۰ نفر