۶ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9396531
T T
۰ نفر
نخست وزیر پاکستان: حکم دیوان عالی طبق خواست مردم کشور است ............................................................
اسلام آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/86 خارجی.سیاسی.پاکستان.مشرف.
"شوکت عزیز" نخست وزیر پاکستان روز جمعه بعد از اعلام حکم دیوان عالی این کشور گفت: حکم و تصمیم دیوان عالی کشور طبق خواسته مردم پاکستان بوده است.
تلویزیون خصوصی "جیو" به نقل از شوکت عزیر گزارش داد: با انتخاب مجدد ژنرال "پرویز مشرف" برای یک دوره 5 ساله دیگر به عنوان رییس جمهوری، جمهوریت و کشور مستحکم خواهد شد.
بنابراین گزارش، قاضی "سردار محمد رضا خان" ، "شاکرالله جان" و "رانا بهگوان داس"، سه قاضی مخالف دو مسوولیت داشتن ژنرال مشرف در دیوان عالی پاکستان بودند.
شبکه تلویزیونی جیو از "جاوید اقبال" ، "فلک شیر" ، "فقیر محمد کهوکهر" "ایم جاوید بتر"، "محمد نواز عباسی" و " عبدالحمید دوگر" به عنوان شش قاضی موافق در دیوان عالی پاکستان نام برد.
دیوان عالی پاکستان پس از بررسی یک هفتگی خود روز جمعه اعلام کرد که ژنرال " پرویز مشرف " می تواند با لباس نظامی در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.
به گزارش ایرنا، "رانا بهگوان داس" قائم مقام دیوان عالی پاکستان و رییس رسیدگی به این پرونده، روز جمعه به خبرنگاران گفت: در جلسه رای گیری دیوان عالی از مجموع 9 قاضی، شش نفر رای موافق و سه نفر رای مخالف دادند.
شبکه خبری "جیو" ازسوی دیگر گزارش داد که شنیده شده، قضات در دیوان عالی برای رای دادن به دو مسوولیت ژنرال مشرف تحت فشار بوده اند.
از سوی دیگر ائتلاف ششگانه احزاب مخالف مذهبی و سیاسی دولت پاکستان (مجلس متحده عمل ) این تصمیم را تهدید برای کشور دانست و اعلام کرد که در مقابل آن ایستادگی خواهد کرد.
این در حالی است که "محمد علی درانی" وزیر اطلاعرسانی و سخنگوی فدرال پاکستان موافق دیوان عالی این کشور را به شرکت ژنرال "مشرف" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، فتح و پیروزی در جهت اجرای عدالت دانست.
گزارشها حاکی است که احزاب مخالف بااعلام حکم دیوان عالی به سمت ساختمان این دیوان در حال حرکت هستند.
اعضای اپوزیسیون و اتحاد همه حزبی مخالف دولت پنجشنبه شب در شهر پیشاور مرکز ایالت سرحد طی نشستی سه ساعته تصمیم برای استعفا از مجالس کشور در روز شنبه هفتم مهرماه را اعلام کردند.
این احزاب افزودند که دوم اکتبر نیز توسط " اکرم درانی" سروزیر ایالت سرحد طبق قانون پیشنهاد انحلال مجلس ایالتی نیز اعلام خواهد شد.
آساق/ 2021/ 235/1443/ 1388 شماره 125 ساعت 15:29 تمام
۰ نفر