۶ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9396441
T T
۰ نفر
پاکستان: گزارش آمریکا درباره فعالیتهای اتمی این کشور را تبلیغاتی خواند ......................................................................
اسلام آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/86 خارجی.سیاسی.پاکستان.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سیستم کنترل اتمی این کشور بسیار محکم و دقیق عمل می کند و گزارش منتشر شده تبلیغاتی است.
خانم " تسنیم اسلم" روز جمعه افزود: گزارش منتشر شده توسط آمریکا تلاش برای ایجاد بدبینی علیه فعالیت های اتمی پاکستان دارد.
وی همچنین گفت: سیستم های مذکور به قدری محکم و با کنترل کار می کند که دزدی مواد اتمی امکانپذیر نیست.
خانم اسلم افزود: در آمریکا یک هواپیما با شش کلاهک اتمی در هوا سرگردان بود و سووال ما این است که در کشوری که ادعا کنترل دارد ، چرا این اتفاق افتاد ؟ گفتنی است که روز گذشته " کمیسیون پیشگیری از تهدید اتمی آمریکا(ان .
آی.تی ) " گزارشی منتشر کرده است ، مبنی براینکه در پاکستان و روسیه خطر سرقت مواد هسته ای وجود دارد.
در گزارش این کمیسیون آمده است که در نقاط مختلف جهان خطرات سرقت مواد اتمی وجود دارند اما بیشترین خطر در پاکستان و روسیه از راکتورهای غنی - سازی اورانیوم می باشد.
" میتیو بن " نویسنده این گزارش اشاره کرده است که در حال حاضر نیاز شدید به حفاظت و کنترل تسلیحات هسته ای و موادی مورد مصرف وجود دارد.
در این گزارش همچنین آمده است که در پاکستان ذخیره کوچکی تسلیحات اتمی وجود دارد ، در حالیکه کارمندان دولتی می توانند با القاعده علیه ژنرال مشرف همکاری نمایند.
آساق/ 2021/ 235/1184/شبک شماره 035 ساعت 09:35 تمام
۰ نفر