۱۹ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9393763
T T
۰ نفر
بنگلادش خواستار کمک روسیه در احداث نیروگاه برق هسته ای شد .........................................................
دهلی نو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/06/86 خارجی.اقتصای.سیاسی.هند.بنگلادش.روسیه.
بنگلادش خواستار کمک روسیه در احداث نیروگاه برق هسته ای در این کشور شد.
خبرگزاری پی.تی.آی.هند، روز دوشنبه به نقل از روزنامه "نیو ایج" چاپ بنگلادش، گزارش داد که "افتخار احمد چودری"، مشاور (وزیر) امور خارجه بنگلادش، مذاکرات مفصلی را با معاون وزیر انرژی و صنعت روسیه درمورد امکان همکاری روسیه با بنگلادش در احداث نیروگاه برق هسته ای در این کشور انجام داده است.
"نیو ایج"، به نقل از "چودری"، نوشت: " من مذاکرات مفصلی را با"ایوان ماترور"، معاون وزیر انرژی و صنعت روسیه، در مورد امکان مشارکت روسیه در احداث نیروگاه برق هسته ای در بنگلادش انجام داده ام." وی، در عین حال، تصریح نمود که بنگلادش به هیچوجه خواهان بهره برداری از این نیروگاه در تولید تسلیحات هسته ای نیست و این کشور از آن تنها به منظور تولید برق برای رفع نیاز روزافزون خود به این منبع انرژی استفاده خواهد کرد.
"چودری" گفت: " از آنجا که بنگلادش پیمان منع جامع آزمایش هسته ای را امضا کرده ما نسبت به استفاده غیرنظامی از انرژی هسته ای متعهد هستیم.
ما به هیچوجه در جهت تولید تسلیحات هسته ای تلاش نخواهیم کرد." مشاور امور خارجه بنگلادش، در پاسخ به سوالی در مورد علت علاقه شدید دولت بنگلادش نسبت به همکاری روسیه در احداث نیروگاه برق در بنگلادش، گفت: " همه کشورها آماده همکاری در احداث نیروگاه برق هسته ای نیستند. از سوی دیگر روسیه از فناوری مناسب برای تحقق این امر برخوردار می باشد." "چودری" همچنین گفت که کارشناسان فنی بنگلادش از قبل با همتایان روسی خود در این خصوص تبادل نظر کرده اند و وی اولین سیاستمداری است که در این خصوص صحبت می کند.
آساق./2164/310/ شماره 183 ساعت 19:39 تمام
۰ نفر