۱۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9393158
T T
۰ نفر
معاون وزیر امور خارجه ی ایران با وزیر خارجه پاکستان گفت وگو کرد .............................................................
اسلام آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/06/86 خارجی.سیاسی.پاکستان.ایران.
"مهدی صفری" معاون وزیر امور خارجه در امور آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع (CIS) ایران روز پنجشنبه با "خورشید محمود قصوری" وزیر خارجه ی پاکستان گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا در این دیدار مسایل سیاسی و امنیتی دو جانبه و مرزی، موضوعات بین المللی، منطقه یی، صنعتی و آخرین وضعیت پیشرفت در مذاکرات ایران با نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
صفری در این دیدار اشاره کرد که مذاکرات در دو دور با پیشرفت های مثبتی همراه بوده و دیدار "علی لاریجانی" دبیر شورای امنیت ملی ایران با " خاویر سولانا" رییس سیاست خارجی اروپا نیز نتیجه مثبتی در پی داشت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: این گفت و گو نشانگر این است که ایران در جهت اعتمادسازی تلاش می کند و نهادهای بین المللی از این اقدامات رضایت دارند.
وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مشارکت در طرحهای زیربنایی پاکستان اعلام کرد.
صفری در ادامه این دیدار افزود: ایران با توجه به توانمندی های صنعتی و تولیدی آمادگی دارد تا در طرح نوسازی راه آهن پاکستان نقش داشته باشد.
وی همچنین آمادگی ایران برای تامین 100 مگاوات برق بندر گوادر و 1000 مگاوات برای ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک های بشر دوستانه به دولت پاکستان در صورت نیاز این کشور را دارد.
صفری در این دیدار طرف پاکستان را از نتایج اجلاس وزرای خارجه کشورهای غیر متعهدها در تهران آگاه کرد.
پاکستان در این اجلاس در حد سفیر در تهران شرکت کرده بود.
"خورشید احمد قصوری" وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت: دولت پاکستان برنامه ی صلحآمیز هسته ای را حق جمهوری اسلامی ایران می داند.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم استفاده از روش های غیرمنطقی برای حل و فصل سوء تفاهم ها روشی عاقلانه نیست.
قصوری با تاکید بر گفت و گوهای دیپلماتیک افزود: بهترین روش برای حل و فصل مسایل بین المللی و منطقه ای گفت و گو است.
وی تصریح کرد که پاکستان ایران را همسایه ای مهم می داند و از اقدامات برای برقراری امنیت در مرز مشترک استقبال می کند.
وزیر خارجه پاکستان همچنین افزود: برقراری امنیت در نوار مرزی برای پاکستان مفید است و در این رابطه آمادگی هر گونه همکاری را با جمهوری اسلامی ایران داریم.
صفری که در صدر هیاتی امنیتی و سیاسی بامداد امروز وارد اسلام آباد شده بود پنجشنبه شب با بدرقه " ماشاالله شاکری " سفیر کشورمان در پاکستان این کشور را برای ملاقات و گفت و گو با مقام های هندی به مقصد دهلی نو ترک کرد.
آساق/ 235/1459 شماره 116 ساعت 19:04 تمام
۰ نفر