۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9392398
T T
۰ نفر
پاسخ "حسینی" به سئوالی در خصوص تغییرات در فرماندهی سپاه (3) ...........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/06/86 داخلی.سیاسی.وزارت خارجه.سخنگو.
سید "محمدعلی حسینی" سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تغییرات جدید در فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : این تغییرات و احکامی که معمولا از سوی مقام معظم رهبری صادر می شود ، دوره زمانی خاصی دارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسینی روز یکشنبه در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سووال خبرنگاری بیان کرد که از وی پرسید، آیا تغییرات جدید در سپاه با سخنان و تلاش های بوش برای گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی و عدم موفقیت افراد مرتبط است ؟ حسینی در ادامه پاسخ خود به این سووال تصریح کرد : اگر متن حکم آقای صفوی را نگاه کنید حکایت از موفقیت ایشان دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا شب گذشته طی حکمی سردار سرلشگر پاسدار "سیدیحیی صفوی " را به عنوان دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح منصوب فرمودند.
معظم له همچنین طی حکم جداگانه ای سردار سرتیپ پاسدار"محمد علی جعفری" را با اعطای درجه ی سرلشگری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب فرمودند.
** نشست وزرای نهضت عدم تعهد سخنگوی وزارت امورخارجه درباره نشست وزرای نهضت عدم تعهد درخصوص مبانی حقوق بشر و تنوع فرهنگی که روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریور ماه در تهران برگزار می شود ،اظهار داشت: بیش از 100 کشور عضو عدم تعهد در این اجلاس حضور دارند و 56 کشور در سطح وزیر شرکت می کنند.
به گفته حسینی، هدف از این نشست این است که در جهان پر از نزاع کنونی چگونه بین فرهنک های مختلف سازش برقرار کرد.
وی افزود:اعلامیه و برنامه عمل اجلاس تهران که نتیجه اجلاس کارشناسان در ژنو، نیویورک و تهران بوده است چارچوب مفهومی و علمی برای تبیین ضرورت های موجود در زمینه حقوق بشر و احترام به تنوع فرهنک ها فراهم می کند.
حسینی این اجلاس را گام مهمی در تقویت ادبیات بین المللی در این زمینه دانست و اظهار داشت: سطح حضور هیات ها در این اجلاس نشانه انسجام و همبستگی نهضت عدم تعهد است.
وی ابرازامیدواری کردکه این نهضت قدرت ایفای نقش های بهتری را در آینده داشته باشد.
به گفته حسینی،نشست نهضت عدم تعهد فردا با حضور دکترمحمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گشایش خواهد یافت و وزیر خارجه کوبا به عنوان رییس جنبش عدم تعهد و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان و رییس اجلاس سخنرانی خواهند کرد.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سووالی در خصوص ادعای برخی کشورها مبنی بر در انزوا قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران ،اظهار داشت : حضور هیات های مختلف برای شرکت دراجلاس عدم تعهد در تهران نشانه فعال بودن جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران در همه اجلاس ها فعال ترین هیات بوده و مدام در حال مذاکره و عقد قراردادهای جدیداست و این درست برعکس آن چیزی است که برخی مدعی هستند ایران در انزوا به سر می برد.
خبرنگاری سووال کرد:آیا وزیر خارجه کره شمالی نیز در اجلاس حضور خواهد یافت و دیداری خواهد داشت ؟ حسینی در پاسخ گفت: تهران از تمامی وزرای فرهنک و حقوق بشر عضو عدم تعهد دعوت کرده است که 56 کشور در سطح وزیر حضور خواهند یافت.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت : وزرا در حاشیه اجلاس نشست هایی خواهند داشت و این مختص یک وزیر نیست.
به گفته حسینی، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی از مهمانان ویژه این اجلاس خواهد بود.
ادامه دارد...
سیام.1572-9131/ 1324 شماره 042 ساعت 11:45 تمام
۰ نفر