۷ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9391942
T T
۰ نفر
آلمان، ابراز امیدواری کرد حمایت ژاپن از ماموریت ضد تروریسم ادامه یابد ......................................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/06/86 خارجی.ژاپن.تروریسم.آلمان.سیاسی.
"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، ابراز امیدواری کرد که ژاپن به حمایت های خود در جنک با تروریسم به رهبری آمریکا در افغانستان ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری کیودو، مرکل که برای دیدار رسمی سه روزه از ژاپن وارد توکیو شده است،پس از برگزاری نشست رسمی خود با "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور در یک کنفرانس خبری مشترک، خاطرنشان کرد: جامعه بین المللی نباید با تروریسم مصالحه کند.
مرکل، گفت: اقدام نیروی دریایی دفاعاز خود ژاپن در سوخت رسانی به ناوهای جنگی آمریکا و دیگر کشورهای شرکت کننده در جنک با تروریسم، از جمله آلمان و دیگر خدمات ارایه شده از سوی این کشور، اقداماتی قابل توجه و مهم است.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، مرکل این سخنان را پس از دیدار با آبه که برای تصویب لایحه تمدید قانون ضد تروریسم که اول نوامبر (10 آبان ) مهلت آن به اتمام می رسد از سوی مجلس مشاوران با مشکل روبه رو است، مطرح کرد.
ژاپن در اکتبر سال 2001 میلادی، پس از رویداد 11 سپتامبر و در آستانه حمله نظامی آمریکا به افغانستان، با تصویب قانون ویژه مقابله با تروریسم، اقدام به اعزام چندین فروند کشتی نظامی به اقیانوس هند کرد.
نیروهای ژاپنی مستقر در اقیانوس هند، وظیفه ارایه کمک های تدارکاتی از قبیل سوخت رسانی به نیروهای آمریکایی، انگلیسی و چند کشور اروپایی دیگر را بر عهده دارند.
آبه و مرکل امروز چهارشنبه در این نشست خبری گفتند که آنها در نشست خود با فراهم کردن چارچوب جدیدی برای مقابله با گرمایش جهانی پس از اتمام مهلت پیمان کیوتو در سال 2012 موافقت کرده اند.
آنها همچنین درباره ادامه همکاری های مشترک در زمینه انجام اصلاحات در ساختار سازمان ملل، بخصوص اصلاح در ساختار شورای امنیت سازمان ملل با یکدیگر موافقت کرده اند.
مساله اصلاح ساختار سازمان ملل از جمله مواردی است که مقامات ارشد ژاپنی همواره با مقامات کشورهای مختلف و همچنین دبیرکل سازمان ملل مورد گفت و گو قرار داده اند.
پیشتر مقامات ژاپنی مساله کاهش کمک های ژاپن به سازمان ملل در صورت عدم عضویت دایم این کشور در شورای امنیت را مطرح کرده بودند که این مساله با واکنش منفی دبیرکل پیشین سازمان ملل مواجه شده بود.
ژاپن که در سال 1956 میلادی به سازمان ملل متحد پیوست، درحال حاضر بعد از آمریکا بزرگترین کمک کننده به این سازمان شمرده می شود.
کمک های مالی ژاپن به سازمان ملل بیش از 346 میلیون دلاراست که 47/19 درصد از کل بودجه این سازمان را تشکیل می دهد.
هم اکنون آمریکا 22 درصد از کل بودجه سازمان ملل را تامین می کند.
مجموع سهم تامین بودجه سازمان ملل متحد از سوی چهار کشور روسیه، چین، انگلیس و فرانسه که عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و حق وتو هم دارند، تنها حدود 3/15 درصد می باشد.
آساق/3/280/1368 شماره 062 ساعت 15:24 تمام
۰ نفر