۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9391852
T T
۰ نفر

احمدی نژاد : ایران امن ترین کشور دنیا است (14)

۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9391852
احمدی نژاد : ایران امن ترین کشور دنیا است (14) ...............................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/86 داخلی.سیاسی.رییس جمهوری.مصاحبه.
در ادامه گفت و گوی خبری رییس جمهوری با خبرنگاران داخلی و خارجی ، خبرنگار هلندی مدعی کاهش سرمایه گذاری خارجی درایران شد و نظر رییس جمهوری را در این خصوص جویا شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمدی نژاد در پاسخ به این سوال، گفت: برنامه های اعلام شده دولت برای توسعه و پیشرفت کشور طبق برنامه پیش می رود و به صراحت اعلام می کنم که امروز همه شاخص ها و معیارها نشانگر این است که ایران امن ترین کشور جهان برای سرمایه گذاری است.
رییس جمهوری افزود: ما امروز در شرایط سازندگی و افزایش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی هستیم بطوری که تقاضا و موافقت برای سرمایه گذاری درسال 85 دوبرابر سال 84 و چهار برابر سال 83 بوده است.
احمدی نژاد افزود: تقاضا برای سرمایه گذاری خارجی بقدری بالا است که که ما قادر به پاسخگویی به همه این تقاضاها نیستیم و لذا سرمایه گذاری در بخش های انرژی را چند برابر کرده ایم تا بتوانیم به تقاضاها پاسخ دهیم.
رییس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد که هر روز موافقت نامه های همکاری زیادی بین ایران و دیگر کشورها امضا می شود.
در ادامه این نشست خبری، خبرنگار روزنامه الحیات از رییس جمهوری پرسید، آیا دادن ویزای یکساله به بازرسان آژانس و اجازه بازرسی از نطنز به معنای اجرای پروتکل الحاقی ازسوی ایران است ؟ احمدی نژاد درپاسخ به وی گفت: ویزای یکساله نشانه همان ویزای یکساله است و بازرسی ها نیز براساس مقررات آژانس و پادمان و "ان پی تی" انجام می شود و ما هیچ چیزی خارج از مقررات رسمی و پذیرفته شده اجرا نمی کنیم.
این خبرنگار در ادامه از احمدی نژاد پرسید آیا همکاری اعلام شده با عربستان درخصوص عراق، شامل لبنان نیز خواهد شد؟ احمدی نژاد درپاسخ گفت: درمورد همکاری ها علاقه مند هستیم درهمه مسائل با دوستان همکاری کنیم و فکر می کنیم که همسایگان باید درهمه زمینه ها با یکدیگر همکاری کنند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ما در منطقه نیاز به میهمان ناخوانده نداریم که از هزاران کیلومتر دورتر در امور منطقه دخالت کند، گفت:اگر کسی به نتیجه نرسیده، باید به نتیجه برسد که مسائل و مشکلات منطقه باید توسط ملت های منطقه حل شود و ما نیازی به حضور بیگانه نداریم.
احمدی نژاد افزود: درمورد لبنان نیز باید اجازه دهیم که ملت ایران تدبیر کند و بهترین حالت همین است.
خبرنگاری با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر خاتمه یافتن موضوع پرونده هسته ای، پرسید: منظور شما چیست، آیا تعلیق غنی سازی امکان ندارد؟ احمدی نژاد در پاسخ گفت: امکان تعلیق غنی سازی از اول هم وجود نداشت و در ایران هیچگاه کسی بحث پذیرش تعلیق غنی سازی را مطرح نکرده است. ازنظر ما موضوع تمام شده است ، اگر برخی ها دوست دارند برای خود مشغولیات درست کنند ما دلیلی برای اختصاص وقت و انرژی برای این موضوع نمی بنیم.
خبرنگار درادامه از چگونگی همکاری ایران و عربستان برای پرکردن خلا قدرت در منطقه سوال کرد، و گفت: آیا این کار شدنی است ؟ رییس جمهوری در پاسخ به وی گفت: به چه دلیل کشورهای منطقه نمی توانند همکاری کنند، اگرچه درگذشته به دلایلی این اتفاق نیفتاده اما این معنای آن نیست که این اتفاق نمی تواند بیافتد.
احمدی نژاد افزود: با توجه به شرایط امروزاشغالگران در عراق، من خبر دادم که خلا قدرت درعراق درحال اتفاق است و وضعیت به گونه ای است که کسانی که آمدند تاقدرت را بدست گیرند، همان قدرت قبلی خود رانیز ازدست داده اند.
رییس جمهوری تاکیدکرد:امروز مشخص شده که اشغالگران قادر نیستند مسائل منطقه را از جمله در عراق، فلسطین، لبنان و افغانسان، حل کنند زیرا نگاه آنان غلط است ، پس طراحی های آنان با شکست مواجه می شود.
احمدی نژاد تاکید کرد:در آینده خواهید دید که طرح فشار بر دولت عراق نیز شکست خواهد خورد و اشغالگران که در ابتدا با چراغ قوه استعمار وارد عراق شدند، چاره ای نخواهند داشت.
رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: راهنماهای اشغالگران عراق نیز دوستدار آنان نیستند و مایقین داریم می خواهند آنان را بیشتر در باتلاق فروببرند.
احمدی نژاد افزود: اگر اشغالگران فیلم پنج سال گذشته خود در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان را ببینند متوجه خواهند شد که راهنمایان آنها، دشمن آنها بوده اند.
رییس جمهوری افزود: کسانی که آنهارا راهنمایی می کنند، در واقع "چاهنمایی" می کنند و می خواهند آنها را بیشتر در چاه بیاندازند.
احمدی نژاد باتاکید براینکه ملتها در آینده این اشغالگران را بخاطر کشتار مردم بی گناه محاکمه خواهند کرد، گفت: همه از کشتار مردم بی دفاع عراق و فلسطین و لبنان و افغانستان ناراحت هستیم و همینطور از کشته شدن کسانی که بخاطر نداشتن نان شب مزدور شده اند و امروز برای پر شدن جیب سردمداران این کشورهای زورگو کشته می شوند، ناراحت می شویم.
ادامه دارد...
سیام. 1701-1344/ 1324 شماره 148 ساعت 18:42 تمام
۰ نفر