۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9388385
T T
۰ نفر
قتل عام در روستاهای شرق چاد ،150 هزار آواره داشته است .....................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/04/86 خارجی.سیاسی. چاد.جنجوید.
قتل عام و تخریب روستاهای شرق چاد تاکنون حدود 150 هزار روستایی را آواره کرده است.
به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، اهالی این روستاها و دولت چاد، نیروهای "جنجوید" را عامل این قتل عام ها در روستاهای مذکور می دانند.
در یکی از این کشتارها فقط در یک شب بیش از 300 نفر از اهالی یک روستا قتل عام شدند. کمیساریای عالی پناهندگان تعداد آوارگان این روستاها را بالغ بر 100 هزار نفر تخمین زده و دولت چاد هم تعداد قربانیان حملات به روستاها را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرده است.
سازمان های بشردوستانه که در این مناطق سرگرم کمک رسانی به روستاییان آواره هستند، از کمبود منابع مالی و ملزومات اساسی برای آوارگان شکایت دارند که مهم ترین آنها کمبود آب سالم در شرق چاد است.
الجزیره گفت: "تخریب و کشتار در شرق چاد گاهی از سوی دولت این کشور به عنوان "جنک بین قبایل عربی و سایر ساکنان منطقه" توصیف می شود، لذا دولت طرحهایی را برای برقراری صلح بین دو طرف مطرح کرده است .گاهی هم دولت رویدادهای جاری را "حملات سازمان یافته از خاک سودان توسط گروه جنجوید" تفسیر می کند. تاکنون جامعه جهانی و دولت چاد بارها متعهد شده اند که به این کشتارها پایان دهند، ولی به نظر می رسد اقدامات جنایتکاران در شرق چاد قدرت مندتر از آن است که صرفا با وعده ها پایان یابد." صویر / 1491/1506 شماره 093 ساعت 15:37 تمام
۰ نفر