۲۱ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9387653
T T
۰ نفر
وزیر امور خارجه ژاپن، دبیرکل حزب حاکم این کشور می شود .....................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/05/86 خارجی.ژاپن.دبیرکل.دموکراتیک.سیاسی.
"تارو آسو" وزیر امور خارجه ژاپن در جریان ترمیم کابینه دولت و هیات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن که قرار است اواخر ماه جاری میلادی انجام شود، دبیرکل حزب حاکم می شود.
روزنامه ژاپنی "یومیوری" روز یکشنبه به نقل از منابع نزدیک به "شینزو آبه" نخست وزیر و رهبر حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن این مطلب را عنوان کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از یومیوری، آبه در مشورت با هیات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن که باوجود شکست این حزب در انتخابات مجلس مشاوران از ادامه رهبری حزب حاکم توسط وی حمایت کرده بودند، انتخاب آسو به عنوان دبیرکل جدید این حزب را مطرح کرده است.
این روزنامه می افزاید: آبه به ظاهر معتقد است، با توجه به این که وی قبلا حمایت "یوشیرو موری" نخست وزیر پیشن این کشور را به دست آورده است، او می تواند توجه اعضای حزب حاکم لیبرال دموکراتیک در این زمینه را کسب کند.
یومیوری به نقل از منابع مطلع اضافه کرد: آبه و آسو در ارتباط نزدیک با یکدیگر در راستای ترمیم کابینه و هیات رییسه حزب حاکم لیبرال دموکراتیک هستند.
این روزنامه نوشت:شینزو آبه نخست وزیر ورهبر حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن به دنبال شکست حزب حاکم در انتخابات مجلس مشاوران این کشور، تصمیم به ترمیم کابینه و هیات رهبری حزب حاکم این کشور گرفته است.
در جریان بیست ویکمین دوره انتخابات مجلس مشاوران ژاپن که هفتم مرداد ماه برگزار شد، حزب دموکراتیک، بزرگترین حزب مخالف دولت ژاپن توانست شکست سنگینی را به حزب حاکم لیبرال دموکراتیک و حزب ائتلافی آن، حزب کومینوین تحمیل کند.
آساق/280/1438/1513 شماره 025 ساعت 11:21 تمام
۰ نفر