۱۱ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9386498
T T
۰ نفر
عضوهیات رییسه مجلس: دولت نهم سیاست اغماض از تخلفات را کنار گذاشته است ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/04/86 داخلی.سیاسی.عملکرد.دولت.کوهکن.
"محسن کوهکن" عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط مثبت دولت نهم را رفتار بدون اغماض با مدیران متخلف دانست و گفت: مشی دولت های گذشته مشی اغماض بود اما مشی عدم اغماض ازتخلفات دولت نهم آثار مثبت خود را نشان داده است.
کوهکن روز دوشنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگارپارلمانی ایرنا ، عدم اجرای مناسب طرح جمع آوری خودروهای فرسوده را نمونه ای از تخلفات دانست و افزود:درتمام سال های دولت گذشته تنها40 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شد اما در دولت نهم تاکنون 230 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است.
وی با تاکید براینکه طرح جایگزینی خودروهای فرسوده طرحی بین سازمانی است که نیاز به هماهنگی چندین سازمان اجرایی دارد ، اظهار داشت: قطعا این عملکرد دولت آثار مثبتی را به دنبال داشته است.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جدی گرفتن ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی رده بالای کشور در دولت نهم ، گفت : امروز گزارش هایی که از سوء مدیریت ها و کم کاری برخی از مدیران تهیه می شود و برخورد قاطع احمدی نژاد و صدور دستور تغییر و اصلاح آثار مبارکی برای کشور داشته است.
کوهکن تصریح کرد : هر رییس جمهوری اختیارات گسترده ای برای تغییر و اصلاح مدیران دارد که می تواند از آن استفاده کند، اما متاسفانه در دولت های گذشته به خوبی از این اختیار استفاده نشده است.
وی خاطرنشان کرد : سال های سال نظام اجرایی کشور از وجود نداشتن مشی ایستادگی و مقاومت و پافشاری برای اجرایی شدن تصمیمات که در بخش های مختلف گرفته می شود ، رنج می برد ، اما عملکرد دولت نهم نشان داده که همت و اراده جدی برای عملی شدن تصمیمات به ویژه در بخش های کلان وجود دارد.
نماینده لنجان خاطرنشان کرد : اگر دولت آقای احمدی نژاد در طول 4 سال خود، در بخش اقتصادی یک کار موفق و مثبت که آن کاهش نرخ سود بانکی است را علیرغم همه کارشکنی ها و منفی بافی ها به سرانجام برساند ، گام بسیار مهمی را در اصلاح نظام اقتصادی کشور برداشته است.
کوهکن تصریح کرد : گر چه مخالفت ها و منفی بافی های بسیاری صورت گرفته و بعضا مخالفت ها به مقاومت تبدیل شده است ، اما دولت اگر بتواند نرخ سود بانکی را تک رقمی کرده و حداکثر به 9 درصد برساند و هیچ اقدام دیگری هم انجام ندهد باز هم توانسته گام بسیار مهمی را برداشته و بزرگترین خدمت را به اقتصاد کشور و سرمایه گذاری کرده است.
سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: برخی در تبلیغات انتخاباتی بحث پول دادن ماهیانه را مطرح کرده بودند و روی آن بسیار هم تاکید داشتند ، اما توجهی به آثار منفی آن نداشتند ، اما اعطای سهام عدالت که در دولت نهم طراحی و به شکل قابل قبولی اجرا شد، آثار مثبت بسیاری را در بر داشته است.
وی در عین حال گفت : نمی توانیم بگوییم وقتی طرحی به اجرا در می آید، اقدام 100 درصد مثبت بوده است، امکان دارد مشکلاتی هم وجود داشته باشد اما این مشکلات در برابر مزایای زیادی که وجود دارد قابل چشم پوشی است.
کوهکن در ادامه با تقدیر از عملکرد دولت در اعطای سهام عدالت به قشر آسیب پذیر کشور ، گفت : امروز کسانی که سهام عدالت دریافت کرده اند احساس می کنند به دارایی های آنان افزوده شده، بدون اینکه به طور مستقیم پرداخت به آنان صورت گیرد و قطعا این گونه عمل کردن در بازار نیز آثار تورمی به دنبال نخواهد داشت.
عضوهیات رییسه مجلس با اشاره به گام های رییس جمهوری درجهت اصلاح ساختار دولت ، گفت: گام هایی که رییس جمهوری در جهت اصلاح ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک ها و صنعت بیمه برداشته به حق اقدامات مثبت وموثری بوده است.
وی با اشاره به اقدام شجاعانه دولت در مدیریت مصرف سوخت در کشور، گفت: بحث مدیریت مصرف در زمینه سوخت را نباید تنها در قالب سوخت دید و اگر خوب به این مساله نگاه شود، آثار سازنده آن بر اقتصاد کشور و تامین منافع ملی آشکار خواهد شد.
کوهکن گفت : تا کنون به دلیل عدم مدیریت در مصرف سوخت، منابع کشور به هدر می رفت و اقدام به سهمیه بندی بنزین را می توان گامی مهم در جهت سر و سامان دادن مصرف سوخت در کشور دانست.
وی با رد احتمال افزایش سهمیه بنزین خودروها در چند ماه آینده ، گفت: آمار می گوید 55 درصد خودروها در کشور زیر 100 لیتر مصرف می کردند و 45 درصد بقیه نیز می توانند با حذف سفرهای زاید به سمت کاهش مصرف پیش بروند.
عضو هیات رییسه مجلس برخی پیشنهادات برای افزایش سهمیه بندی بنزین که با هدف رفع نگرانی ها ارایه می شود را مورد قبول ندانست وگفت: به دلیل اینکه هر فرد می تواند 4 ماه ذخیره بنزین خودروی خود را استفاده کند ، بعید است مشکلی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: امکان دارد دولت در ماه های آینده تصمیماتی بگیرد که در قالب آن این پیشنهادها نیز تامین شود.
کوهکن کاهش میزان مصرف سوخت در کشور را یکی از موفقیت های دولت آقای احمدی نژاد برشمرد و اظهار داشت: مصرف بنزین در کشور در این اواخر به 100 میلیون لیتر در روز رسیده بود و امروز که میزان مصرف به 50 میلیون لیتر کاهش یافته است، می توان آن را اقدام موثر و موفقیت آمیز دانست.
نماینده لنجان تصریح کرد: اگر قرار شود جلوی برخی رانت خواری ها و سوء استفاده ها گرفته شود ، طبیعی است که باید روی برخی تصمیمات بازنگری صورت گیرد واحتمال دارد برخی تصمیمات نیز اشتباه باشد، اما نباید با منفی نگری کارهای مثبت را فراموش کنیم و بر روی یک تصمیم تاکید کنیم.
وی تاکید کرد: برخی نه تنها قسمت خالی لیوان را می بینند بلکه عدسی چشم سیاسی آنها نیز با مشکل مواجه است.
کوهکن در عین حال تاکید کرد: البته انتقادها باید مطرح شود اما محاسن عملکرد نباید نادیده گرفته شود.
سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به نحوه انتشار عملکرد دولت در برخی از رسانه ها، گفت: وقتی به برخی از رسانه ها نگاه می کنیم ، از مطالب منتشر شده درآنها این بر می آید که همه کارهایی که از سوی دولت نهم صورت گرفته منفی است که باید این رسانه ها اندکی هم انصاف به خرج دهند.
وی تاکید کرد: برخی از همین افراد که بعضا دولت و شخص رییس جمهوری را در مطالب خود به تمسخر می گیرند ، در زمان رییس جمهوری پیشین اگر مطالبی گفته می شد فریاد بر می آوردند و خواهان عذرخواهی می شدند.
نماینده لنجان نپرداختن رییس جمهوری به این موارد را نکته مثبت دولت نهم دانست و گفت : یکی از نقاط قوت رییس جمهوری این است که به این منفی بافی ها توجهی ندارد.
سیام. 1535-1344-1324 شماره 033 ساعت 11:11 تمام انتهای پیام P11.22-11-11
۰ نفر