۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9385265
T T
۰ نفر

گسترش همکاری های نظامی صربستان و چین

۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9385265
گسترش همکاری های نظامی صربستان و چین .................................................
بلگراد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/03/86 خارجی.صربستان.چین.نظامی رییس ستاد مشترک ارتش صربستان بعد از بازگشت از کشور چین در گفتگویی با " تانیوک" خبرگزاری دولتی صربستان مذاکرات با مقامات بلند پایه ارتش چین را در گسترش روابط نظامی دو کشور بسیار سودمند دانست.
ژنرال " ازدراوکو پونوش" با اشاره به مذاکرات موفق آمیز خود با سران نظامی کشور چین گفت:" مقامات ارتش جمهوری خلق چین ضمن تاکید بر آمادگی خود برای گسترش همکاری های نظامی بین بلگراد و پکن خواهان ارتقا همکاری های فی مابین در زمینه های مختلف شدند." وی افزود که همکاری های نظامی بین دو کشور چین و صربستان نقطه عطفی در روابط سنتی و دوستانه دو کشور است که هم اکنون فضا ی مناسب جهت گسترش اینگونه همکاری ها وجود دارد.
بر اساس رسانه های امروز بلگراد، ژنرال " پونوش" در طول اقامت خود در پکن با ژ نرال "چائو گانچوآن" وزیر دفاع و ژنرال " لی آنک گوآنگلی" رییس ستاد مشترک ارتش آزادیبخش خلق چین در مورد نوع همکاری های نظامی دو کشور و همچنین در مورد امنیت منطقه حساس بالکان و دیگر موضوعات مهم مورد علاقه فی مابین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
همچنین گفته شده است که ژنرال "لی آنک گوآنگلی" در گفتگو با "پونوش" فعالیت های جدیدی را در رابطه با همکاری های فی مابین نظامی دو کشور، افزایش تعداد افسرای صربستان که درحال حاضر درچین در حال آموزش هستند را پیشنهاد نمود.
همچنین بنا برگزارش روزنامه های امروز بلگراد، مقامات چینی به رییس ستاد مشترک ارتش صربستان تمرینات نظامی و آموزش مشترک را برای شرکت نیروهای صربستان در عملیات صلح بین المللی پیشنهاد کردند.
به گفته "پونوش " از پیشنهادهای سران ارتش چین به صربستان آموزش افسران صربستان در زمینه تکنولژی ارتباطات و همکاری "کلینیک ارتش صربستان" و " بیمارستان نظامی چین" است.
اروپام/255 شماره 217 ساعت 20:23 تمام انتهای پیام P30.33-20-23
۰ نفر