۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9385076
T T
۰ نفر
جبهه عمل اسلامی اردن تسلط حماس بر غزه را گام اضطراری این جنبش دانست ...................................................................
امان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/03/86 خارجی.اردن.حماس.عمل اسلامی.
حزب جبهه عمل اسلامی اردن بزرک ترین حزب سیاسی مخالف اردن روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تسلط حماس بر غزه از گام های اضطراری است که این جنبش برداشته است.
در بیانیه این حزب که رونوشت آن به ایرنا نمابر شد، با رد اختلاف بین فلسطینیان آمده است: تقسیم مردم فلسطین از نظر جغرافیایی و سیاسی مردود است و خدمتی به آرمان فلسطین نمی کند.
در بیانیه حزب عمل اسلامی شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن خاطر نشان شده است: فشارهایی که به حماس پس از پیروزی در انتخابات سال گذشته میلادی آمد، موجب گام های اضطراری برای رویارویی با فشارهایی شد که مدت طولانی بر مردم فلسطین وارد آمد.
این بیانیه می افزاید: از زمان پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین، مصادره اموال مردم فلسطین و فشارها برای شکست انتخابات آزاد شروع شد و در این راه از تمام ابزارها از جمله فشار سیاسی و محاصره ی مالی استفاده شد.
جبهه عمل اسلامی اردن در بیانیه خود از همه کشورهای عربی خواسته است تا طرف یک گروه فلسطینی را نگیرند زیرا این اقدام، مشکل فلسطین را حل نخواهد کرد.
این جبهه از دولت اردن نیز خواسته است تا از یک گروه فلسطینی حمایت نکند و به گزینه دمکراسی احترام بگذارد.
اردن از زمان پیروزی حماس در انتخابات سال گذشته با این جنبش ارتباط برقرار نکرد و با حکومت خودگردان و رییس آن "محمود عباس" در تعامل بود.
دولت اردن پس از منحل شدن دولت حماس به وسیله ی رییس حکومت خودگردان، از دولت اضطراری فلسطین به ریاست "سلام فیاض" پشتیبانی کرد.
خاورم 240/1459 شماره 162 ساعت 56:17 تمام انتهای پیام P29.06-56-17
۰ نفر