۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9385003
T T
۰ نفر
نخست وزیر تایلند دستور تعطیلی مدارس دورافتاده جنوب این کشور را صادر کرد ......................................................................
کوالالامپور، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/03/86 خارجی.تایلند.سیاسی.جنوب.
نخست وزیر تایلند دستور تعطیلی مدارس مناطق دور افتاده و ناآرام استانهای جنوبی این کشور را صادر کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بانکوک، سامانه اینترنتی "بانکوک پست"، نوشت: "سورایود چولانونت" همچنین دستور داد دانش آموزان این مدارس به مناطق آرام تری که دولت بتواند امنیت کامل مدارس را تامین کند، منتقل شوند.
این تصمیم بلافاصله پس از آن اتخاذ شد که انفجار یک بمب در یک قهوه خانه در استان "یالا" ، که در مقابل یک مدرسه قرار داشت،13 زخمی برجای گذاشت که حال چهار تن از آنها وخیم گزارش شده است.
سورایود در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد در سه استان جنوبی و ناآرام این کشور بیش از 700 مدرسه وجود دارد که تامین کامل امنیت آنها برای دولت کاری غیرممکن خواهد بود.
وی بهترین راه مبارزه با خشونت در جنوب را آموزش جوانان و تغییر رفتار آنها در مقابله با تبعیض دانست.
از آغاز خشونت ها در مناطق جنوبی تایلند در سال 2004 میلادی تا کنون، بیش از دو هزار و 300 نفر کشته شدند.
در همین پیوند ، چندی پیش مطبوعات چاپ تایلند با تاکید بر نقش محرومیت و تبعیض در تداوم خشونت های جنوب این کشور، از سازمان کنفرانس اسلامی تقاضای کمک کردند.
روزنامه نیشن در این باره نوشت: سازمان کنفرانس اسلامی قادر است یک نقش اقتصادی در جنوب تایلند ایفا کند تا روند برقراری صلح در مناطق مسلمان نشین جنوب تسریع شود.
" اظهارات اکمل الدین احسان اوغلو در بانکوک مبنی بر اینکه مسلمانان جنوب تایلند باید به قوانین موجود در این کشور متعهد بوده و در مقابل دولت نیز امکانات برابری را برای آنها فراهم آورد، می تواند نشانه ای بر ضرورت ایفای این نقش باشد." نیشن افزود: موجود در استانهای جنوبی تایلند و محرومیت اقتصادی مسلمانان از مهمترین فاکتورهای موجود برای دوام ناآرامی ها است و بایستی به عنوان عاملی بحران زا که منجر به عدم حل مناقشات می گردد به آن نگریسته شود.
این روزنامه نوشت: بر این اساس سازمان کنفرانس اسلامی قادر است با سرمایه گذاری در بخش هایی همچون کارخانه ها، عمل آوری محصولات کشاورزی، آموزش نیروی انسانی و توسعه صنایع حلال در مناطق جنوبی، نقش مثبتی را در ایجاد و پایداری صلح و آرامش ایفا کند.
آساق 335 شماره 091 ساعت 18:13 تمام انتهای پیام P29.54-18-13
۰ نفر