۲۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9384726
T T
۰ نفر
واکنش حسینی به اقدام ملکه انگلیس در دادن لقب شوالیه به سلمان رشدی (3) ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/86 داخلی.سیاسی.وزارت خارجه.سخنگو.
"سید محمد علی حسینی" سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اقدام ملکه انگلیس در دادن لقب شوالیه به "سلمان رشدی "گفت: این اقدام نشان می دهد که جریان هتک حرمت مقدسات اسلامی یک جریان اتفاقی نیست بلکه سازماندهی شده و باهدایت و حمایت برخی از کشورهای غربی صورت می گیرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد:اعطای نشان به شخصی که جزء منفور ترین شخصیت ها در جوامع اسلامی است ، در واقع مصداق بارز اسلام ستیزی مسوولان عالی رتبه انگلیس است.
وی افزود: اقدام برای تجلیل از شخصیتی مرتد و منفور، قطعا دولتمردان انگلیسی را در مقابل جوامع اسلامی قرار می دهد چرا که بار دیگر احساسات آنها جریحه دار شده است.
** ایران آماده رایزنی با عربستان، مصر و سوریه در خصوص فلسطین است سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحولات فلسطین گفت:جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بهترین راه حل ، گفت وگو میان گروههای فلسطینی به ویژه فتح و حماس است.
حسینی در خصوص علت حوادث تاسف بار فلسطین گفت: بی توجه ای به خواستهای مشروع ملت فلسطین ، عدم همراهی برخی از کشورها با دولت وحدت ملی فلسطین ، تحریم اقتصادی علیه ملت فلسطین توسط کشورهای غربی و تفرقه افکنی برخی دست های پنهانی ، عوامل اصلی این حوادث تاسف بار است.
سخنگوی وزارت امورخارجه بااشاره به هشدارهایی که جمهوری اسلامی ایران پیشتر در این زمینه مطرح کرده است ، گفت: اکنون بهترین راه گفت و گو و تمکین در مقابل خواست ملت فلسطین است که از طریق فرایند قانونی تحقق می یابد.
وی آمادگی ایران را برای رایزنی با عربستان، سوریه و مصر دراین زمینه اعلام کرد.
حسینی خاطرنشان کرد که از یکی از مهمترین محورها ادامه رایزنی های ایران و عربستان است.
** ادامه گفت وگو با آمریکا موکول با ازریابی دور اول گفت وگوهاست سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به این سووال که آیا ایران ادامه گفت وگوها با آمریکا را مشروط به آزادی پنج دیپلمات ایرانی در عراق کرده است، گفت: این موضوع ( گفت وگو)الان در دستور کار ما نیست.
سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد که اصل، جمع بندی دور اول این گفت وگوها است.
حسینی گفت که برای آزادی پنج دیپلمات ایرانی تلاشهای دیگری صورت گرفته از جمله اینکه اخیرا یادداشت مجددی به سازمان ملل و شورای امنیت ارسال و نسبت به رفتار تبعیض آمیز آنها به قضیه اعتراض شده است.
** همکاری امنیتی ایران و عربستان ادامه دارد خبرنگاری از حسینی پرسید ، پاسخ ایران به درخواست وزیر کشور عربستان از ایران برای تحویل سعودی های تحت تعقیب چیست و آیا نیرویی از القاعده در ایران بازداشت شده است، گفت:ما الان مظنونین سعودی در داخل کشور نداریم.
حسینی در عین حال با بیان اینکه"همکاری امنیتی ایران و عربستان ادامه دارد"،اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری های امنیتی آمادگی دارد.
** استقرار آزمایشی نماینده قوه قضائیه در سفارتخانه ها خبرنگار دیگری از حسینی خواست که موضع وزارت امورخارجه را در خصوص استقرار نماینده قضائی قوه قضائیه در برخی از سفارتخانه های ایران اعلام کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ گفت: مسوولان وزارت امورخارجه با آیت الله هاشمی شاهرودی جلسه ای داشته اند و قرارشد نماینده ای از قوه قضائیه به صورت آزمایشی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئداعزام شودتا ما نتایج آن را بررسی کنیم.
حسینی خاطرنشان کرد که کار نماینده قوه قضائیه رسیدگی به امور قضائی و احوال شخصی ایرانیان براساس مقررات داخلی جمهوری اسلامی ایران است.
ادامه دارد...
سیام. 1344 - 1329 / 1324 شماره 041 ساعت 39:11 تمام انتهای پیام P27.30-39-11
۰ نفر