۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9377565
T T
۰ نفر
نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه موجب شیوع یک ویروس نادر شدند ..................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/02/86 خارجی.سیاسی.عراق.ویروس.
روزنامه آمریکایی "بوستون گلاب" در شماره ی روز دوشنبه خود به نقل از مقامهای نظامی این کشور نوشت: به دلیل اعزام گسترده نیروهای آمریکایی به مناطق دورافتاده عراق و افغانستان، حدود 2500 نفر از نیروهای آمریکایی اعزامی به این مناطق به ویروسی که به ندرت در آمریکا دیده می شود، مبتلا شده اند.
به گزارش ایرنا، بوستون گلاب در گزارشی از مبداء واشنگتن نوشت: این بیماری در برخی بیمارستان های عراق آن چنان شایع است که سربازان آمریکایی آن را "کورک عراق " می خوانند.این بیماری همچنین موجب هراس پیمانکاران غیر نظامی اعزامی به عراق شده است.
این روزنامه نوشت: ویروس این بیماری نخستین بار در جریان جنک جهانی اول و سپس در نخستین جنک خلیج فارس در سالهای 1991-1990 در 31 مورد دیده شد که در آن زمان عناوین اول روزنامه های آمریکایی را به خود اختصاص داد.
مقامهای نظامی آمریکا اعتراف کردند که حدود 80 درصد از این ویروس از عراق و اکثر موارد دیگر از افغانستان آمده است.
بوستون گلاب به نقل از سازمان بهداشت جهانی نوشت: دو میلیون نفر از مردم 88 کشور جهان سالانه به ویروس این بیماری مبتلا می شوند.
به نوشته ی این روزنامه حدود صد جهانگرد و بازرگان آمریکایی در سالیان اخیر به ویروس این بیماری که عامل آن پشه کوچکی که یک سوم پشه های معمولی است مبتلا شده اند.
بوستون گلاب افزود: افزایش شدید این بیماری در میان نیروهای آمریکایی نگرانی هایی را در مورد انتقال ویروس این بیماری از انسان به انسان برانگیخته است.
مترجمام.1544/1369 شماره 073 ساعت 41:13 تمام انتهای پیام P17.13-41-06
۰ نفر