۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9375534
T T
۰ نفر

وزیر خارجه عراق امروز به تهران می آید

۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9375534
وزیر خارجه عراق امروز به تهران می آید ........................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/02/86 داخلی.سیاسی.وزارت خارجه.عراق "هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه عراق به منظور دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه کشورمان بعداز ظهر امروز چهارشنبه وارد تهران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، متقاعد کردن ایران برای شرکت در اجلاس شرم الشیخ از مهمترین اهداف این سفر اعلام شده است.
زیباری همچنین در آستانه سفر به تهران، گفت و گو درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای ، را از دیگر مباحث مطرح در دیدارهای خود در تهران عنوان کرده است.
جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ملاحظات ایران برای حضور در این اجلاس، اعلام حضور، عدم حضور و سطح حضور خود در اجلاس شرم الشیخ را به بعد از دیدار وزرای خارجه ایران و عراق موکول کرده است.
"منوچهر متکی" وزیر خارجه ایران چندی قبل گفته بود که عنوان همایش مصر، کشورهای همجوار است اما کشورهایی که به این همایش دعوت شده اند بیش از تعداد کشورهای اصلی است.
وزارت خارجه عراق افزون بر 6 کشور همجوار عراق، پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگان 7 کشور صنعتی جهان به علاوه سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی،اتحادیه عرب و مصر و بحرین را نیز به این اجلاس دعوت کرده است.
همایش شرم الشیخ که 13 و 14 اردیبهشت ماه در مصر برگزار خواهد شد مکمل همایش مقدماتی بغداد به شمار می رود که 2 ماه پیش در پایتخت عراق با حضور ایران برگزار شد.
دولت عراق با توجه به شناخت خود از نفوذ سیاسی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در کشورش و جایگاه منطقه ای کشورمان، به هیچ عنوان با غیبت تهران در همایش شرم الشیخ موافق نیست.
"کاندولیزا رایس" وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی به روزنامه "فایننشال تایمز" از جمهوری اسلامی ایران خواسته است در همایش شرم الشیخ شرکت کند.
متکی و زیباری عصر امروز در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه ها به سووالات آنان پاسخ خواهند داد.
سیام. -1701 1773 شماره 037 ساعت 25:10 تمام انتهای پیام P05.10-25-43
۰ نفر