۲۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9369692
T T
۰ نفر
وزیر امور خارجه ایران با پادشاه عربستان دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/25 سیاسی.سیاسی.سیاسی.سیاسی ریاض - منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه و دیگر مقامات سیاسی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش در روابط دو کشور یاد آور شد: اوضاع منطقه و شرایط بین الملل اقتصا می کند تا دو کشور بزرگ ایران و عربستان در زمینه های مختلف سیاسی تبادل نظر و رایزنی های بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جبهه دشمنان اسلام با شکست های پی در پی مواجه شده ضمن حمایت از تلاشها در جهت وحدت و انسجام گروه های فلسطینی و مصالحه بین کشورهای عربی و اسلامی تصریح کرد: ایجاد تفرقه و تنش در روابط کشورهای اسلامی شگرد دشمنان امت اسلام است.
وزیر امور حارجه ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر محور منازعه و چالش های منطقه ای مربوط به رژیم صهیونیستی است خاطر نشان ساخت: باید تمامی تلاش ها در جهت رویارویی با این رژیم متمرکز شود.
پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تشکر از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: ما برای کشور، دولت و ملت ایران احترام و اهمیت زیادی قایل هستیم.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه ملت ایران از تاریخ کهنی برخوردار است یاد آور شد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اعتقادات اسلامی، همسایگی، برادری، صداقت و صمیمیت است.
ملک عبدالله در این دیدار بر نقش مهم ایران و عربستان در حمایت از مسایل اسلامی و عربی و همکاریهای دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در صدر هیاتی سیاسی وارد ریاض پایتخت عربستان شد. وی در این سفر همچنین با وزیر امور خارجه این کشور در خصوص روابط دو جانبه دیدار و گفت وگو کرد.
شبد**خاورم ** 1647**1080**320 شماره 048 ساعت 21:46 تمام
۰ نفر