۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9369367
T T
۰ نفر

آمریکا نمی تواند خواست خود را به ایران تحمیل کند

۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9369367
آمریکا نمی تواند خواست خود را به ایران تحمیل کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/21 سیاسی.ایران.آمریکا.تعامل روزنامه بوستون گلاب نوشت: به نظر دیپلمات های کار آزموده آمریکائی اکنون زمان زورگوئی ویا اقدامات پنهانی برای تضعیف دولت ایران به سر آمده است و آمریکا باید در تمام سطوح با ایران تعامل کند.
روزنامه بوستون گلاب با اشاره به مقاله جان بولتون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری جورج بوش که در روزنامه وال استریت ژورنال به چاپ رسید. استدلال او مبنی بر اینکه هر گونه نزدیکی به ایران بی فایده بوده است و برای نو محافظه کاران تنها گزینه تغییر رژیم باقی مانده بود را نفی کرد و به بیان نظرات مخالف با جنگ طلبان دوران بوش پرداخته است.
اچ گرین وی در مقاله خود تحت عنوان قوائد تعامل با ایران نوشته است: اکنون دهه 1950میلادی نیست که سازمان های اطلاعاتی مقدمات تغییر رژیم در ایران را برنامه ریزی کنند و استفاده از نیروهای نظامی نیز برای این کار مناسب نیست.
برخی دیپلمات های فکور آمریکائی همچون فرانک وایزنر سفیر سابق آمریکا در مصر و هند، و تام پیکرینگسفیر آمریکا در اسرائیل،اردن و روسیه به همراه ویلیام لورز سفیر سابق آمریکا در چکو اسلوواکی و ونزوئلا براین اعتقاد هستند که ما نمی توانیم خواست خود را برایران تحمیل کنیم. حمله به ایران نیز حماقتی است که نتایج منفی را در منطقه و فراتر از آن خواهد داشت.
در عوض آنها می گویند که باید در بسیاری از سطوح با ایران تعامل کرد. در افغانستان ،عراق و یا در بحث مربوط به فعالیت اتمی ایران.
همه به خوبی به این مسئله واقفند که پایان دادن به 30سال دشمنی و خصومت نیازمند صبر و زمان بسیاری از هردو طرف است. ما هرگز نمی توانیم ایران را از داشتن دانش پیشرفته هسته ای حتی در جنبه های تسلیحاتی آن محروم کنیم.
اما ممکن است با توجه کردن به نگرانی های امنیتی ایران قادر باشیم نشان دهیم که ادامه این وضعیت به سود ایران نخواهد بود.
شماره 074 ساعت 13:46 تمام
۰ نفر