۱۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9368604
T T
۰ نفر
سفیر کشورمان در یونان در جمع افسران دانشکده دفاعی یونان سخنرانی کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/15 سیاسی.ایران.سفیر.یونان آتن _ سفیر کشورمان طی سخنانی در جمع افسران ارتش یونان در دانشکده افسری این کشور، مواضع جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا به نقل ار بیانه روز پنجشنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن : مهدی هنر دوست سفیر کشورمان روز گذشته در دانشکده دفاعی ارتش یونان سخنرانی کرد .
بر اساس این بیانیه: در این جلسه که بیش از یکصد تن از فرماندهان و افسران بلند پایه نیروهای نظامی حضور داشتند، سیاست ها و راهبردهای استراتژیک و سیاست خارجی کشورما ن از سوی ایشان تشریح گردید .
سفیر کشورمان در سخنرانی خود اظهار داشت : ایران مانند همه کشورهای جهان به دنبال تامین حداکثری منافع ملی خود می باشد و سیاست های ما در جهت حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، رشد اقتصادی ، رفاه ملی و افزایش جایگاه و وجهه بین المللی ملت ایران است و سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت را برای تامین این اهداف بکار می گیرد .
وی با برشمردن خصوصیات ویژه ایران از نظر جغرافیایی ، اقتصادی ، استراتژیک و تاریخی ، جمهوری اسلامی ایران را در عین عادی بودن یک کشور " ویژه " توصیف کرد که در هر گونه ساز و کار منطقه ای بیش از دیگران دخیل و تاثیر گذار است به همین دلیل نمی توان ایران را انکار و از تحولات منطقه کنار گذاشت .
هنردوست در ادامه سخنان خود افزود: اشتباه دولت بوش نیز تلاش برای انکار نقش ایران در تحولات منطقه بود که با گرفتار شدن در عراق و افغانستان و درخواست کمک از ایران به اشتباه معرفی کرد وی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و یونان را در تمام زمینه ها و بخصوص زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خوب توصیف کرد .
در ادامه این نشست سئوالاتی در خصوص روابط ایران و ترکیه ، عراق، افغانستان، پرونده هسته ای ایران و عکس العمل جمهوری اسلامی به روی کار آمدن دولت باراک اوباما مطرح شد که پاسخ های مناسب ارائه گردید .
2170** 1184**شبک شماره 086 ساعت 22:58 تمام
۰ نفر