۱۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9368598
T T
۰ نفر

ملاقات روسای مجالس گامبیا و مالی با رییس مجلس

۱۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9368598
ملاقات روسای مجالس گامبیا و مالی با رییس مجلس ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/15 سیاسی.گامبیا.مالی.رییس مجلس خانم فاطوما ماجا هومیا سیسه ، رییس مجلس گامبیا و جونکوندا ترائوره رییس مجلس مالی عصر پنجشنبه در حاشیه کنفرانس حمایت از فلسطین مظهر مقاومت ، غزه مظهر جنایت با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بطور جداگانه دیدار و گفت وگو کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، علی لاریجانی در دیدار رییس مجلس گامبیا ، حضور روسای مجالس کشورهای آفریقایی در کنفرانس تهران را پیامد تاثیر شگرف پایداری و مقاومت مردم مسلمان غزه بر افکار عمومی سراسر جهان دانست و اظهار داشت :بدون تردید پایداری مردم غزه و نیز مظلومیت آنان باعث برانگیخته شدن افکار عمومی جهانی در حمایت از فلسطینیان شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و گامبیا اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات دو کشور اظهار داشت : گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی همواره در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده است .
لاریجانی در همین راستا آمادگی مجلس شورای سالامی را برای تصویب قراردادها و موافقتنامه امضاء شده میان دو کشور ، اعلام کرد.
در ادامه این دیدار رییس مجلس گامبیا با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران اظهار داشت : قطعا ابتکار مجلس شورای اسلامی برای برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین در شرایط کنونی بسیار تاثیر گذار و قابل ستایش است .
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که مجالس دیگرکشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز از مجلس شورای اسلامی الگو بگیرند .
رییس مجلس گامبیا در پایان خواستار گسترش مناسبات پارلمانی میان دو کشور شده و از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به کشورش دعوت کرد که آقای لاریجانی اظهار امیدواری کرد در فرصتی مناسب به این دعوت پاسخ گوید.
جونکونداترائوره ، رییس مجلس مالی هم در دیدار با لاریجانی ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای برگزاری کنفرانس حمایت از مردم فلسطین اظهار داشت : امروز دفاع و پشتیبانی از مبارزات مردم فلسطین در حقیقت حمایت از حقوق همه آزادیخواهان جهان است.
وی بزرگترین علت حل نشدن مسئله فلسطین در 60 سال را عدم صداقت برخی از کشورهای اسلامی دانست و گفت : مشکل بزرگ این است که اعمال با گفته ها تفاوت داشته باشد و دورویی و نفاق بجای قاطعیت و صداقت حاکم شود .
رییس مجلس مالی دربخش دیگری از سخنانش به روابط دوجانبه میان دو کشور پرداخت و ضمن سپاسگزاری از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از کشورش خواستار ادامه و تقویت مناسبات اقتصادی میان دوکشور گردید .
رییس مجلس شورای اسلامی نیز دراین دیدار به حضور موثر و گسترده کشورهای اسلامی در کنفرانس تهران اشاره کرد و گفت : امروز کشورهای اسلامی در کمک به مردم فلسطین نباید هیچگونه منتی به این ملت بزرگ بگذارند چرا که کمک به مردم فلسطین عملا صیانت از منافع ملی خودشان است .
وی هدف از برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران را زنده ماندن مقاومت و پایداری قهرمانانه مردم مسلمان غزه دانست و گفت : ما با این کنفرانس خواستیم اعلام کنیم که موضوع فلسطین و حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همچنان مسئله اول کشورهای اسلامی است .
شایان ذکر است که در این دیدار رییس مجلس مالی از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به کشورش دعوت کرد که لاریجانی نیز اظهار امیدواری کرد که در فرصتی مناسب به این دعوت پاسخ گوید .
1526 شماره 080 ساعت 21:56 تمام
۰ نفر