۱۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9368158
T T
۰ نفر
شین هوا: اوباما هنوزبه تعهدات خود برای گفت وگوبا ایران عمل نکرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/13 سیاسی.خارجی.چین.ایران پکن - خبرگزاری چین روز سه شنبه گزارش داد: با اینکه ایران تاکید دارد برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است اما دولت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا هنوز به تعهدات خود برای گفت و گو با ایران عمل نکرده است.
به گزارش ایرنا، شین هوا می افزاید: امروز بیشتر از گذشته از رایزنی و گفت و گو برای حل موضوع هسته ای ایران سخن به میان آورده می شود و آمریکا نیز در حال تجدید نظر در سیاست های خود در قبال ایران است.
شین هوا ادامه می دهد: دولت جدید آمریکا از تلاش برای گفت و گوهای مستقیم با ایران سخن گفته است و اروپا نیز همچنان به سیاست های خود در قبال ایران ادامه می دهد.
خبرگزاری چین می نویسد: تحلیلگران اعتقاد دارند تحریم های بیشتری که گفته می شود اروپا برای ایران در نظر دارد، نمی تواند تاثیرات زیادی داشته باشد و به سختی ممکن است منافع اساسی اقتصاد ایران را به مخاطره بیندازد.
این خبرگزاری در عین حال می افزاید: با شروع نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر موضوع هسته ای ایران مورد توجه قرار گرفته است.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، ایران اخیرا ادعاهای دریادار مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا را مبنی بر اینکه این کشور در جستجوی ساخت بمب اتمی است، رد کرد.
این گزارش از قول رابرت وود سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آورده است : نمی توان گفت ایران چه میزان سوخت هسته ای را جمع آوری کرده است. اظهار نظری که با گفته های مولن تفاوت هایی دارد.
آساق/275/2100 شماره 045 ساعت 11:18 تمام
۰ نفر