۱۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9367724
T T
۰ نفر

سرجوخه مجروح انگلیسی:

۱۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9367724
سرجوخه مجروح انگلیسی: دولت انگلیس به مشکلات روانی نظامیان این کشور توجهی نمی کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/10 سیاسی.انگلیس.ارتش لندن - یکی از کهنه سربازان ارتش انگلیس دولت این کشور را به بی توجهی به سرنوشت سربازانی متهم کرد که به دلیل خدمت در عراق و افغانستان دچار بیماری های روانی شده اند.
به گزارش ایرنا، سرجوخه جانسون بیهاری در مصاحبه امروز خود با روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن گفت: بی توجهی دولت به وضعیت سربازانی که بر اثر خدمت در عراق و افغانستان دچار بیماریهای روانی شده اند و تکیه مقامات دولتی بر سازمان های خیریه برای انجام مسوولیتی که کاملا بر عهده دولت می باشد خجالت آور است.
این نظامی انگلیسی که به دلیل عملکرد خود در نجات جان همرزمانش در دو حادثه جداگانه مدال صلیب ویکتوریا را دریافت کرده است، افزود: این خجالت آور است که بسیاری از سربازان برای تحت درمان قرار گرفتن مشکل دارند، چرا آنان نباید از خدمات درمانی مناسب برخوردار شوند.
بیهاری ادامه داد: به اعتقاد من دولت به میزان کافی از سربازان حمایت نمی کند زیرا سربازانی که هم اکنون درحال خدمت هستند از برخی خدمات روان درمانی مانند جلسات مبارزه با استرس برخوردارند اما میزان خدمات ارائه شده به آنها نیز کافی نیست.
این سرجوخه انگلیسی با اشاره به اینکه با وجود گذشت 5 سال ازمجروح شدنش در عراق وی همچنان از مشکلات جسمی و روانی رنج می برد، گفت: خاطرات جنگ هنوز گاهی تصور حضور در میدان جنگ و صدای انفجارها را برای من زنده می کند، زمانی که شما در عراق صدای انفجار می شنوید می دانید حوادث دیگری آن را دنبال خواهد کرد و این حس هم اکنون در خانه نیز مرا تحت تاثیر قرار می دهد، من دچار استرس روانی شده ام.
انتقاد سرجوخه بیهاری از بی توجهی دولت انگلیس به سربازان این کشور درحالی منتشر می شود که جدیدترین گزارش وزارت دفاع انگلیس نشان می دهد تعداد سربازان انگلیسی مبتلا شده به بیماری های روانی در میان سربازان خدمت کرده در عراق و افغانستان به شدت افزایش یافته است.
این گزارش نشان می دهد تنها 868 سرباز انگلیسی در سه ماه پایانی سال 2007 به دلیل استرس ناشی از حضور در میدان جنگ به وزارت دفاع مراجعه کرده اند درحالی که شدت بیماری 69 نفر از آنان به حدی بوده است که مجبور شده اند بستری شوند.
رابرت مارش مدیر موسسه خیریه کمبت استرس که در زمینه مداوای بیماریهای روانی و خصوصا استرس ناشی از جنگ در میان سربازان انگلیسی فعالیت می کند نیز امروز با تایید افزایش نرخ بیماریهای روانی در میان سربازان انگلیسی تصریح کرد تعداد سربازان مراجعه کننده به این سازمان طی سه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است.
اروپام 345**222** شماره 083 ساعت 16:45 تمام
۰ نفر