۱۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9367642
T T
۰ نفر
حمله چاوز به آمریکا به دلیل انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ونزوئلا ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/10 سیاسی.ونزوئلا.آمریکا.چاوز هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه انتقاد آمریکا از وضعیت حقوق بشر در کشورش را به باد حمله گرفت و اظهار داشت که دلیلی برای امیدواری زیاد به دولت باراک اوباما وجود ندارد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس ، چاوز در مصاحبه با تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت : پیدا است که ما نمی توانیم زیاد به دولت جدید آمریکا امیدوار باشیم دولتی که همچنان امپراطور خواهد ماند و قاعدتا امپراطور مردم را لگد مال می کند و اکنون به طور غیر مسئولانه ما را به نقض حقوق بشر متهم می سازد .
وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که روز پنجشنبه انتشار داد ادعا کرد : سازمانهای غیر دولتی در ونزوئلا متذکر شده اند که حقوق دمکراتیک و حقوق بشر هردو ، تضعیف شده اند.
رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار استرداد لوییس پوسادا کاریل یک ونزوئلایی متولد کوبا شد که بگفته چاوز به دلیل جنایاتی که مرتکب شده است تحت حمایت آمریکا قرار دارد .
پوسادا در سال 1976 به اتهام طراحی عملیات سرنگونی یک جت کوبادر سال 1985 در ونزوئلا محکوم به زندان شد ولی در سال 1985 از زندان گریخت . سپس وی در پاناما به جرم توطئه برای انفجار دو بمب با هدف قتل فیدل کاسترو رئیس جمهوری وقت کوبا به هشت سال زندان محکوم شد ولی چهار سال بعد مورد عفو قرار گرفت .اسناد از طبقه بندی خارج شده آمریکا نشان میدهند که پوسادا در فواصل سالهای 1965 تا ژوئن 1976 برای سیا کار می کرد .
مترجمام 1184**1403شبک شماره 001 ساعت 06:47 تمام
۰ نفر