۶ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9367382
T T
۰ نفر
چهره های سرشناس شیعی عربستان اهانت ماموران سعودی به زائرین را محکوم کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/06 سیاسی.مدینه.شیعیان.ایران چهره های سرشناس شیعیان عربستان طی اظهاراتی رفتار اهانت آمیز نیروهای دولتی عربستان با زائرین حرم پیامبر (ص ) را به شدت محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، منابع آگاه از عربستان سعودی خبر می دهند که درگیری ها میان زائرین شیعه با نیروهای امنیتی و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی همچنان ادامه دارد و وارد چهارمین روز خود شده است.
درهمین ارتباط شیخ حسن صفار از چهره های سرشناس شیعیان عربستان طی اظهاراتی خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان چند روز اخیر شد.
حدود سه روز پیش برخی منابع خبری از شهر مدینه منوره گزارش دادند که بیش از 2 هزار شهروند شیعه از کشورهای عربی در اعتراض به توهین و دست درازی ماموران کمیته امر به معروف و نهی از منکر عربستان به زنان شیعی، در مقابل قبرستان بقیع تحصن کردند.
در پی این تحصن گسترده، مقامات مسئول عربستانی ضمن بی توجهی به رفتار توهین آمیز ماموران خود، معترضین را به تلاش برای ایجاد هرج و مرج و آشوب متهم کرده و پنج تن از آنان را بازداشت کردند.
ماموران کمیته امر به معروف و نهی از منکر جمعه گذشته با ایجاد مزاحمت برای زائران شیعه و توهین به زائران زن، از کلمات ناپسندی استفاده کردند.
محسن ردادی سخنگوی پلیس منطقه طی اظهاراتی مدعی شد، که این زائران شیعه آشوبگر هستند و با تجمع مقابل بقیع، صدای خود را بیهوده بالا برده اند.
این درحالی است که شیعیان تجمع کننده در مقابل قبرستان بقیع، شعارهایی چون الله اکبر و هیهات منا الذله را سر می دادند.
نیروهای امنیتی عربستان که تعداد زیادی از آنان نیز با لباس شخصی در محل حاضر شده بودند، اقدام به فیلمبرداری کرده و در ادامه حملات خود به شیعیان ، پنج نفر از آنان را بازداشت کردند.
شایان ذکر است این روزها که مصادف با ایام رحلت پیامبر(ص ) است، هزاران شیعه از عربستان و دیگر کشورهای عربی برای زیارت مرقد مطهر رسول الله (ص ) رهسپار مدینه منوره شده اند.
1348 شماره 051 ساعت 19:48 تمام
۰ نفر