۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9367284
T T
۰ نفر
کاروان تشییع پیکر شهدا به دانشگاه امیر کبیر رسید ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 فرهنگی.دانشگاه.شهدا کاروان تشییع پیکر پنج شهید گمنام که با حضور هزاران نفر از مردم عزادار ساعتی قبل از دانشگاه تهران به سوی دانشگاه امیر کبیر به حرکت درآمد ، لحظاتی قبل وارد این دانشگاه شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، در این مراسم که در آستانه رحلت رسول اکرم ( ص ) و شهادت امام حسن مجتبی ( ع ) و امام رضا ( ع ) برپا شده است ، جمعی از معاونین وزارت علوم ، روسای داتشگاه ها ، خانواده های معظم شهدا و دانشگاهیان و مردم عزادار شرکت دارند .
تشییع کنندگان امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت دانشگاه امیر کبیر حرکت کردند.
پیش از رسیدن کاروان تشییع کنندگان به دانشگاه امیر کبیر ، جمعی از دانشجویان با دود کردن اسپند و شاخه های گل از کاروان شهدا ی گمنام استقبال کردند .
در میان این کاروان چهره های شاخصی همچون دکتر حسینی قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به همراه معاونان پژوهشی و فناوری این وزارتخانه ، دکتر کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و به همراه دیگر مسوولان و مدیران کل وزارت علوم به چشم می خورد.
پیش از رسیدن کاروان تشییع پیکر شهدا به محل دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، حجت الاسلام پناهیان در مورد جایگاه شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در محل دانشگاه امیر کبیر سخنرانی کرد .
قرار است تا لحظاتی دیگر مراسم تدفین شهدا برگزار شود.
مراسم تدفین شهدای گمنام پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و انجام سخنرانی و قرائت بیانیه دانشجویان و اقامه نماز بر پیکر شهدا برگزار می شود .
شماره 067 ساعت 13:57 تمام
۰ نفر