۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9366264
T T
۰ نفر

مشکلات امارات در سال 2009

۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9366264
مشکلات امارات در سال 2009 ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/27 سیاسی.امارات.بحران اقتصادی.دبی کشور امارات متحده عربی که طی یک دهه اخیر یکی از پررونق ترین و پردرآمدترین کشورهای منطقه به شمار می رفت، اکنون با مشکلات عدیده ای روبرو شده که بدون شک جایگاه این کشور را به خطر خواهد افکند.
به گزارش ایرنا، امارات متحده عربی که یک کشور آزاد تجاری به حساب می آید و از این طریق سالانه میلیاردها دلار درآمد کسب می کرده، اکنون و پس از به وجود آمدن بحران اقتصادی در جهان، به یکی از آسیب پذیرترین کشورها تبدیل شده و وضعیت اقتصادی این کشور به طور کامل به خطر افتاده است.
بررسی های اخیر نشان می دهد که بحران اقتصادی جهان علاوه بر اینکه موجب کاهش درآمد امارات از واردات و صادرات کالا شده، موجب آسیب رسیدن به بازار بورس، صنعت ساختمان سازی و نیز صنعت گردشگری این کشور شده است. بحران اقتصادی همچنین سرمایه گذاری های خارجی در عرصه های مختلف امارات را نیز به شدت کاهش داده است.
این بررسی ها نشان می دهد که امارات متحده عربی در مجموع در هر یک از زمینه های اقتصادی بیش 50 درصد کاهش درآمد داشته و زیان دیده است و این میلیاردها دلار را شامل می شود.
بحران اقتصادی موجب افزایش تعداد بیکاران به ویژه در قشر کارگران غیر اماراتی در این کشور می شود. در همین راستا گزارش های منتشر شده طی چند روز اخیر در امارات متحده عربی نشان می دهد هر روز حداقل 1500 تا 2000 نفر بیکار می شوند.
بدون شک این بحران اقتصادی موجب به وجود آمدن اختلافات میان حاکمان امارت های مختلف این کشور می شود. در همین راستا برخی از پایگاه های خبری جهان عرب روز گذشته فاش کردند که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در پی اختلافات خانوادگی از سوی فرزندش مورد هدف قرار گرفت و زخمی شد.
شماره 103 ساعت 18:27 تمام
۰ نفر