۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9365540
T T
۰ نفر
سفیر ایران در عربستان: اتحادیه اروپا در پی ساماندهی منافقین است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/22 سیاسی.خارجی.سفیر.منافقین ریاض- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان گفت:اتحادیه اروپا با خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه های تروریستی در پی ساماندهی این گروهک و آغاز شیطنت و تحرک جدی تری علیه ایران است .
سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد : اتحادیه اروپا با همکاری رژیم صهیونیستی قرار است از این گروهک که حضورشان از بدو سقوط صدام با اعتراض شدید مردم و دولت عراق روبرو شده در برخی عملیات های تخریبی علیه ایران استفاده کند.
سفیر ایران در عربستان با اشاره به اتخاذ تصمیم ناگهانی اتحادیه اروپا به خارج کردن نام این گروهک از فهرست گروه های تروریستی یاد آور شد : افزایش اقتدار ایران در سال های اخیربه گونه ای بوده که امروزکشورهای جهان اذعان دارند که اکنون ایران مقتدرترین کشور منطقه است و اتحادیه اروپا قصد دارد از این گروه به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کند.
وی شکست طرح رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و امکان بهره برداری بیشتر از گروهک تروریستی منافقین برای ضربه زدن به گروه های فلسطینی به ویژه مقاومت فلسطین را عامل دیگری برای خارج کردن این گروه از فهرست گروه های تروریستی توسط اتحادیه اروپا برشمرد .
وی با بیان این که استفاده از این گروهک در جاسوسی علیه ایران دلیل دیگری برای اتخاذ سیاست جدید اتحادیه اروپا در خصوص این گروهک است،تصریح کرد : کشورهای اروپایی برای تاثیرگذاری بر سیاست جدید آمریکا در قبال ایران ومتقاعد کردن اوباما جهت استفاده از اطلاعات سوخته و کذب این گروهک ، به اتخاذ چنین تصمیمی اقدام کرده است .
سفیر ایران در عربستان با اشاره به جنایات این گروهک در 30 سال گذشته گفت:این گروهک در طول 3 دهه گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جنایات خود به رذل ترین ابزارها متوسل شده است .
به گفته وی جنایات این گروهک علیه ملت شریف ایران و عراق به ویژه کردهای این کشور به حدی روشن است که کشورهایی مانند اروپا و آمریکا ناگزیر شدند این گروهک را به عنوان گروهی تروریستی در جهان معرفی کنند.
وی تصریح کرد : علاوه بر جنایات ضد بشری، این گروهک در طول سال های گذشته همواره عامل سرویس های جاسوسی غرب بوده و رهبران این گروهک بارها به این نکته اذعان کرده اند .
به گفته سفیر ایران در عربستان ، نمونه چنین اقداماتی همکاری این گروهک با سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس است .
خاورم 320/1436/1373** شماره 019 ساعت 09:16 تمام
۰ نفر