۱۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9364238
T T
۰ نفر
مواضع آمریکا در قبال مسائل مسلمانان ضد و نقیض است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/12 سیاسی.دهلی نو.آمریکا سرینگر- رئیس جناح میانه روی کنفرانس حریت و از رهبران بلندیایه کشمیری، روز شنبه طی سخنانی مواضع آمریکا در قبال مسائل مربوط به جهان اسلام را ضد و نقیض توصیف کرد.
به گزارش ایرنا از سرینگر، مولانا میرواعظ عمر فاروق، در یک گردهمایی عمومی در سرینگر، مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر در شمال هند، گفت: جامعه بین المللی ضرورت حل مسائل خطرناک برای صلح جهانی را روز به روز بیشتر احساس می کند.
وی، به عنوان نمونه، به اظهارات اخیر باراک اوباما، رئیس جمهوری جدید آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا دشمن مسلمانان نیست اشاره کرده و گفت: تناقض آشکاری در نحوه برخورد آمریکا با مسائلی همچون عراق، فلسطین، افغانستان و کشمیر مشاهده می شود.
میر واعظ پیشنهاد عمر عبدالله، سر وزیر جامو و کشمیر، را مبنی بر رهایی رهبران کشمیری از زندان در آزای خودداری رهبران جدایی طلب از تبلیغات در جهت تحریم انتخابات قریب الوقوع مجلس نمایندگان هند رد و آن را به عنوان یک تاکتیک برای وارد کردن فشار توصیف کرد.
وی گفت که رهبران آزادیخواه جنبش خود را بنابه گفته کسی آغاز نکرده اندو آنان موضع خود را تحت هیچ فشاری تغییر نخواهند داد.
این رهبر کشمیری افزود: رهبران آزادیخواه دربرابر دستگیری ها تسلیم نخواهند شد و چنین اقدامی ما را به تغییر موضع خود مجبور نخواهد کرد.
مولانا فاروق گفت: دستگاه رهبری کنفرانس حریت دارای دستور کار خاص خود برای حل دائم موضوع کشمیر است و هیچکس نمی تواند ما را از ابراز خواسته های مردم باز دارد.
میر واعظ، پیشنهاد عمر عبدالله را بچگانه توصیف کرده و افزود که دولت از انجام وعده های خود با تعیین اینگونه شرایط سر باز می زند.
وی افزود: رهبران طرفدار هند قبل از تشکیل دولت ادعا می کردند که آنان در صورت پیروزی در انتخابات زندانیان را رها خواهند کرد اما شرایط سر وزیر بیهودگی این وعده را به اثبات رسانده است.
این رهبر کشمیری گفت: هیچگونه ربطی بین تحریم انتخابات و رهایی رهبران از زندان وجود ندارد. اگر دولت در انجام وعده های خود جدی می باشد آن بایستی همه رهبران و فعالان را بدون هرگونه قید و شرطی از زندان رها کند.
جناح تندروی کنفرانس حریت تحت ریاست سید علی شاه گیلانی نیز این پیشنهاد عمر عبدالله را به عنوان یک حرکت فاشیستی توصیف و تصریح نمود که چنین پیشنهاد فاقد جایگاهی در یک جامعه آزاد می باشد.
یک سخنگونی این جناح نیز گفت: حمایت آشکار مسولان ازدستگیری خودسرانه شهروندان چیزی به غیر از هرج و مرج نیست.
آساق. 1526 .310 .1184**2164شبک شماره 132 ساعت 21:15 تمام
۰ نفر