۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9363635
T T
۰ نفر
خاخام های صهیونیست فتوای کشتار زنان و کودکان غزه را صادر کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/08 سیاسی.خاخام ها.کشتار غزه تهران- به نوشته پایگاه اینترنتی اسلام آن لاین، خاخام های صهیونیست در حمله اخیر به غزه به ارتش این رژیم فتوا دادند زنان و کودکان غزه را به قتل برسانند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، اسلام آن لاین روز سه شنبه در گزارش مفصلی افزود: روزنامه هاآرتص روز گذشته فاش کرد که آفی رونتسکی خاخام بزرگ هیات خاخام های ارتش اسرائیل جزوه هایی را میان سربازان شرکت کننده در تجاوز به غزه توزیع کرد و در آن به سربازان دستور داد، به غیرنظامیان در غزه رحم نکنند.
خاخامهای نظامی، هیاتی مذهبی هستند که وظیفه آنان راهنمایی و موعظه مذهبی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی است.
عاموس هارئیل خبرنگار روزنامه هاآرتص گفت: رونتسکی برای بیشتر تیپهای شرکت کننده ارتش اسرائیل در تجاوز به غزه موعظه و سخنرانی کرد تا آنان را به رفتار وحشیانه با غیر نظامیان فلسطینی تشویق کند و گفت که هیچ فرد غیر نظامی در بین فلسطینی ها وجود ندارد.
این خاخام صهیونیست بر جذب تعداد بیشتری از خاخام های تندرو و نژاد پرست برای سخنرانی در بین سربازان قبل از شروع تجاوز به غزه ، در جریان حملات و پس از آن تاکید داشت.
بر پایه گزارش، شائول الیاهو نیز که برای سربازان فتوای مجاز بودن کشتار زنان و کودکان در فلسطین را صادر کرد، از جمله این خاخام ها است.
به گفته خبرنگار هارتص، از آن جا که بسیاری از افسران و سربازانی که در تجاوز به غزه شرکت کردند از وابستگان جریان مذهبی صهیونیستی بودند تحت تاثیر این موعظه ها قرار گرفتند و به آن عمل کردند.
اسلام آن لاین یادآور شد: اسرائیل در حمله 22 روزه به غزه بیش از یک هزار و 330 فلسطینی را به شهادت رساند و حدود پنج هزار و 300 نفر دیگر را نیز مجروح کرد که نیمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. علاوه بر این حمله اسرائیل به غزه ویرانی زیادی را به جا گذاشت.
گزارش حاکی است: خاخام های نظامی فتواهایی را که شلومو افنیر مدیر تندرو مدرسه عطیران کوهنیم در قدس صادر کرده بود، بین سربازان توزیع کردند که در آن سربازان موظف شده بودند با شهروندان فلسطینی همانگونه رفتار کنند که تورات بر برخورد یهودیان با علقیم به رهبری شمشوم واجب کرده است. یعنی کشتار بی رحمانه کودکان و زنان و حتی چهار پایان .
در این فتوا همچنین آمده بود: نکته مشترک بین قوم علقیم و فلسطینی ها این است که هر دو، ملتی بیگانه به شمار می آیند که درصدد بیرون راندن ما از سرزمینمان هستند در حالی که آنان هیچ ارتباطی با این سرزمین ندارند.
در فتوای یک خاخام دیگر نیز بر جنگ بی رحمانه با دشمن با استفاده از تمام قدرت تاکید شده بود.
روزنامه بشییع اسرائیلی نیز فاش کرد، خاخامی که موظف به موعظه گردانهای ذخیره سربازان شرکت کننده در غزه بود، در سخنرانی خود بر برخورد بی رحمانه با تمام فلسطینی ها تاکید کرد.
گزارش حاکی است: تشویق و تحریک نژاد پرستی بر ضد فلسطینی ها به خاخام ها و رهبران مذهبی رژیم صهیونیستی محدود نشد بلکه جنبش ها و احزاب راستگرای تندرو را نیز دربرگرفت.
در اطلاعیه ای با امضای جنبش دانش آموزان خاخام اسحاق جیزنبرگ خاخام مدرسه معروف قبر یوسف، بر بی توجهی به زندگی غیرنظامیان غزه درخواست شده و در آن آمده بود: آنان جنایتکار هستند و ما، شما را به زیر پا گذاشتن تمام ارزش ها و دستوراتی که می تواند مانع از مبارزه شود فرامی خوانیم .
به نوشته هاآرتص، این فتواها و موعظه ها با مخالفتهای داخلی در فلسطین اشغالی روبه رو شد، به گونه ای که میخائیل اسوارد وکیل و فعال حقوق بشر اسرائیلی ایهود باراک وزیر جنگ را به برکناری رونتسکی از سمت خاخام اول نظامی فراخواند.
وی، این خاخام را اولین کسی دانست که از موقعیت خود در ارتش سوء استفاده کرد، در حالی که برای انتشار ایدئولوژی افراطی خود و خدشه دار کردن شدید وجهه ارتش از آزادی کامل برخوردار است .
اما سخنگوی ارتش اشغالگر اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش شخصا موعظه های دینی را که بین سربازانش توزیع می شود ملاحظه می کند و دفتر وزیر جنگ ارتباطی با این موضوع ندارد.
روزنامه یدیعوت آحرونوت نیز نوشت: استفاده از فتواهای مذهبی برای توجیه هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در جریان حمله به غزه با آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر سال 2002 افزایش یافت اما این امر به میزان زیادی در جریان جنگ اخیر در غزه با افزایش همراه بود.
صویر **1110** 1549 شماره 078 ساعت 13:13 تمام
۰ نفر