۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9362980
T T
۰ نفر
صفار هرندی: رسانه ها در پوشش اخبار غزه خوب عمل کردند/فعالیت بی بی سی فارسی درایران غیرقانونی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/02 سیاسی.هیات دولت.صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از عملکرد رسانه های مختلف کشور درخصوص پوشش اخبار غزه تاکید کرد: از عملکرد رسانه های کشور از جمله رسانه ملی خبرگزاری ها در این خصوص رضایت کامل وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد حسین صفار هرندی در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در خصوص قضایای غزه رسانه های غربی تلاش زیادی کردند که اخبار جنایت های سربازان رژیم صهیونیستی را سانسور کنند اما رسانه ها و مطبوعات کشورمان به خوبی به زوایای فاجعه غزه پرداختند و به عنوان مرجعی خبری در دنیا شناخته شد.
خبرنگاری از صفار هرندی در خصوص عملکرد برخی از هنرپیشه های کشورمان و ابراز تمایل آنها برای بازی در سریال های خارجی سوال کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ گفت: اهالی فرهنگ و هنر به خوبی در جریان قوانین کشور و نحوه فعالیت خود با رسانه ها و سینمای خارج از کشور هستند و می دانند که باید در چارچوب قانون هر نوع فعالیت با فرهنگ و هنر خارج از کشور نیاز به هماهنگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: طبیعی است اگر کسانی بخواهند خارج از چارچوب قوانین کشور فعالیت هنری و رسانه ای با خارج از کشور داشته باشند خلاف قانون و مرتکب جرم شده اند.
خبرنگار دیگری از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در خصوص فعالیت شبکه فارسی زبان بی بی سی سوال کرد؟ که صفار هرندی در جواب گفت: همان گونه که قبلا مراجع ذیصلاح در کشور اعلام کرده اند فعالیت این شبکه در کشور غیرقانونی است.
وی تاکید کرد: این شبکه به صورت غیر رسمی و غیرقانونی در کشور ما فعالیت می کرد و همانگونه که مسئولان وزارت اطلاعات اعلام کرده اند فعالیت این شبکه در کشور مخل امنیت محسوب می شود چرا که طراحان این شبکه برنامه ای خارج از جریان آزاد اطلاعات و در واقع جریان هدایت شده اطلاعات را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در دستور کار داشتند.
وی با اشاره به سابقه شبکه خبری بی بی سی اظهار داشت: این شبکه از گذشته ای دور تا کنون در سایه کار اطلاع رسانی به فکر آشوب، فتنه و بر هم زدن سامانه انسجام ملی در برخی از کشورهاست و سابقه خوبی در میان کشورهای منطقه ندارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خبری شبکه فارسی زبان بی بی سی را متفاوت از فعالیت های شبکه خبری بی بی سی به زبان انگلیسی دانست و افزود: این دو شبکه خبری انگلیسی در یک موضوع و خبر واحد متفاوت عمل می کردند چرا که شبکه فارسی زبان بی بی سی به زبان ملی کشورمان فعالیت می کرد و به صورت بسیار گسترده تر به دنبال مسائلی خارج از چارچوب وظایف خود بود.
وی از فعالان مطبوعاتی کشور خواست که از هرنوع همکاری با این شبکه خوداری کنند چرا که بر اساس قانون همکاری با این نوع شبکه ها که فعالیت هایشان در کشور غیر قانونی است برای آنها دچار مشکل می کند.
وی اظهار داشت : اگر شبکه بی بی سی انگلیسی نیز از فرصت قانونی خود برای تهیه گزارش و مطلب برای بی بی سی فارسی سوء استفاده کند با آن برخورد خواهد شد و ما دائما این موضوع را رصد می کنیم.
صفار هرندی در خصوص مخل امنیت بودن فعالیت بی بی سی فارسی نیز گفت: مسئولان امنیت کشور در این خصوص پاسخ های لازم را دادند.
سیام 1908 شماره 093 ساعت 14:15 تمام
۰ نفر