۲۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9362606
T T
۰ نفر

پیروزی مقاومت/

۲۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9362606
پیروزی مقاومت/ کوثری: حماس باید به نقاط اسراتژیک اسراییل حمله موشکی کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/29 سیاسی.غزه.آتش بس.کوثری نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جنبش حماس به هیچ وجه نباید آتش بس رژیم اسراییل را بپذیرد ، گفت: .
اسماعیل کوثری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: رژیم اسراییل، آمریکا و سران خائن عربی باید بفهمند که اینگونه نیست که هر موقع اراده کردند، می توانند تجاوز و جنایت کنند و هر وقت شکست خوردند اعلام یک طرفه آتش بس کنند.
وی اظهار داشت: مسوولان اسراییل، آمریکا و حتی سران خودفروخته عرب احساس می کنند مردم جهان از هیچ موردی اطلاع ندارند و از همه جا بی خبرند.
وی اظهار داشت: آنها تصور می کنند می توانند بنشینند و تصمیم حمله به کشور و سرزمینی را بگیرند و هرموقع دلشان خواست توطئه و تجاوز کنند و هر وقت نتوانستند به نتیجه ای که می خواهند برسند و آبروی آنها در دنیا از دست رفت، تصمیم به برقراری آتش بس بگیرند.
نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: آنها تلاش دارند نشان دهند که دولت اسراییل به این نتیجه رسیده است که آتش بس در غزه برقرار شود.
کوثری افزود: واقعیت این است که آمریکا و سران کشورهای خودفروش عرب و اروپایی باید پاسخگوی این جنایات در غزه باشند، چرا اجازه دادند اسراییل اینچنین بی رحمانه به شهر غزه حمله کرده و مردم بیگناه این شهر را به خاک و خون بکشاند و این جنایات را مرتکب شود، چرا اکنون که اسراییل نمی تواند به نتیجه اهداف مورد نظر خود دست یابد اعلام آتش بس می کند، چرا 10 روز قبل که قطعنامه 1860 صادر شد اسراییل به آتش بس عمل نکرد.
وی همچنین گفت: اسراییل امیدوار بود که بتواند مردم غزه و جنبش حماس را از پای درآورد اما حال که متوجه ناتوانی خود شد تصمیم گرفت که یک طرفه آتش بس را اعلام کند.
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در کجای این تصمیمات و اقدامات منطق و استدلال وجود دارد.
کوثری همچنین بر محاکمه جنایتکاران تاکید کرد و اظهار داشت: جنایتکاران جنگی در این جنگ 22 روزه باید اعلام شوند، افکار عمومی فراموش نخواهد کرد که سران رژیم اسراییل و برخی کشورهای عربی و آمریکایی ها این جنایتکاران بودند، در دادگاهی مشخص باید به این جنایات رسیدگی شود.
وی بر بازگشایی گذرگاه های منتهی به غزه بویژه رفح نیز تاکید کرد و گفت: مردم این شهر باید بتوانند به ادامه زندگی عادی بپردازند.
کوثری افزود: جامعه جهانی باید کمک رسانی به مردم غزه در همه ابعاد بویژه کمک رسانی به مجروحان فلسطینی را آغاز کنند.
وی یادآورشد: رژیم اسراییل باید فهمیده باشد که سرزمین های فلسطین را ترک کند، مردم فلسطین این توانایی را دارند که حق خود را از این رژیم اشغالگر بگیرند، آن روزها که اسراییل ها فقط به این مردم مظلوم زور بگوید، گذشته است.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچینین با انتقاد سکوت سران کشورهای مصر، عربستان و اردن نسبت به جنایات اسراییل در غزه گفت: این کشورها تصور می کردند که مردم هیچ نمی فهمند اما خودشان فهم و شعور سیاسی ندارند.
این نماینده اصولگرای مجلس افزود: این سران در فشار و منگنه مردم خود قرار گرفته اند ، که باید پاسخگو باشند ، آقای نامبارک و ملک عبدالله خائن مجوز حمله اسراییل به مردم مسلمان غزه را دادند، اسراییل کجا جرات می کرد که اینگونه به غزه حمله کند.
سیام.1336 شماره 116 ساعت 15:32 تمام
۰ نفر