۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9362109
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9362109
اختصاصی ایرنا/ زارعی: تمام شواهد حاکی از شکست بزرگ رژیم صهیونیستی در غزه است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/25 سیاسی.شکست بزرگ.رژیم صهیونیستی یک کارشناس مسایل خاورمیانه تمام شواهد و قرائن موجود در غزه را حاکی از پیروزی درخشان حماس و شکست بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی دانست.
سعدالله زارعی در گفتگو با گروه سیاسی ایرنا با اشاره به شدت گرفتن حملات هوایی و کاهش تعرضات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: اسراییل برای تحمیل خواسته های خود به حماس که در حال مذاکره در ترکیه و مصر و نبرد در غزه است حملات هوایی را با هدف کشتار وسیع مردم شدت می بخشد.
وی از تلاش اسراییل و مصر برای تحمیل خواسته های تل آویو به غزه خبر داد و اضافه کرد: خواسته های رژیم صهیونیستی در سه محور به تصویب رساندن حضور نیروهای بین المللی در کل منطقه غزه، تلاش برای تنظیم ترتیبات امنیتی خاص در جنوب غزه (نقطه مرزی غزه با مصر) و تبدیل آتش بس فوری به آتش بس دایمی و تعهد آور برای خلع سلاح یا ممانعت از مقاومت فلسطینی ها خلاصه می شود.
این کارشناس مسایل خاورمیانه ادامه داد: پیش بینی ها از پایان جنگ طی روزهای جمعه یا شنبه - 27 یا 28 دی - خبر می دهد و اسراییل تا آن روز با ادامه حملات سنگین هوایی، جنایات جدیدی و در عین حال گسترده ای را رقم می زند.
زارعی با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در حملات زمینی خود با بن بست مواجه شده است افزود: ادامه حملات زمینی از ترس اعتراف به شکست است در حالی که مقامات سیاسی و نظامی اسراییل به شکست اعتراف کرده اند.
وی درباره وضعیت نیروهای اسراییل در نبرد با چریک های حماس گفت: رژیم صهیونیستی وارد مناطقی می شود که مناطق مسکونی نیست چرا که از ورود به شهرها هراس دارد.
زارعی در توضیح بیشتر این وضعیت افزود: اسراییل از روزهای اول حملات زمینی - 14 دی ماه - حاشیه ای به عمق 2 کیلومتر از مرزهای شمال و شرق منطقه غزه را به اشغال درآورد که بیشتر زمین های کشاورزی و خالی از ساختمان بود وی از تصرف جاده مواصلاتی شمال به جنوب غزه خبر داد اما گفت: برای گروه های چریکی، جاده های اصلی اهمیت نظامی ندارد چون آنان از این محورهای مواصلاتی استفاده ای نمی کنند.
این کارشناس مسایل خاورمیانه استفاده رژیم صهیونیستی از سلاحهای غیرمتعارف را جنایت جنگی خواند و افزود: استفاده اسراییل از سلاحهای غیرمتعارف چیز جدیدی نیست و آنها همیشه این کار را کرده اند.
زارعی استفاده از بمب های خوشه ای، فسفری و گلوله های تانک که آمریکا به اسراییل داده است و مواد ضعیف شده اورانیومی را در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطنیان دانست و ادامه داد: مردم غزه و نیروهای حماس می دانند که جنگ تا چند روز دیگر پایان می یابد بنابراین جانانه در حال مقاومت هستند و افزایش جنایت های اسراییل تاثیری در مقاومت آنها ندارد.
زارعی با اشاره به ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت حماس گفت: رژیم صهیونیستی اطلاع دقیقی از تعداد، محل های استقرار و وضعیت چریک های حماس ندارد و حدس های آنها قرین به واقعیت هم نیست.
وی از قول مقامات بلندپایه و افسران ارشد رژیم صهیونیستی که در پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارنوت منتشر شده اظهار کرد: عملیات زمینی اسراییل ناکام بوده، نیروهای اسراییلی به راحتی در دام چریک های حماس افتاده اند و نسبت به توان و نوع عملیات نیروهای حماس بی اطلاع بوده و دچار اشتباه شده اند.
این کارشناس مسایل خاورمیانه افزود: نظامیان و مقامات اسراییلی به پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارنوت گفته اند که جنگ باید فوری متوقف شود چرا که اسراییلی ها در حال غرق شدن در باتلاق غزه بوده و حماس زمان کافی برای طراحی عملیات جدید دارد.
زارعی ادامه داد: اسراییلی ها می گویند، حماس تجهیزات نظامی پیشرفته ای در اختیار دارد که آنها را رو نکرده، ضمن اینکه به دنبال اسیر گرفتن از ارتش اسراییل است.
وی درباره هیاهوی برخی رسانه های بیگانه درباره افزایش شهیدان حماس گفت: اسراییلی ها اعتراف کرده اند که چریک های حماس در تمام منطقه غزه حضور دارند اما در فضاهای باز ظاهر نمی شوند بنابراین آسیب جدی به آنها وارد نشده است.
زارعی خاطرنشان کرد: واقعیت هم همین است، اسراییل نمی تواند در حملات هوایی، چریک های حماس را هدف قرار دهد بنابراین آمارهای رسانه های بیگانه صحت ندارد.
زارعی برقراری آتش بس موقت را پیروزی درخشان برای حماس و شکست برجسته برای اسراییل عنوان کرد و گفت: این مساله تا روز شنبه محقق می شود.
سیام/ 1965 شماره 214 ساعت 19:34 تمام
۰ نفر