۱۸ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9361061
T T
۰ نفر

روزنامه دانمارکی:

۱۸ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9361061
روزنامه دانمارکی: جنایتهای رژیم صهیونیستی درغزه نتیجه طرحهای تحمیلی صلح است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/18 سیاسی.دانمارک.غزه برلین- روزنامه اینفورماسیون چاپ دانمارک درسرمقاله روز چهارشنبه خود به طرحهای صلح غرب برای برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت ونوشت: طراحان این طرحها در تدوین آنها، دست رژیم اشغالگر قدس برای انجام هر اقدامی خشونت آمیز علیه فلسطینی ها را باز گذاشتند.
به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران درکپنهاک ، این روزنامه افزود : یکی از این طرحها توسط استیگ مولر وزیر امورخارجه دانمارک درسال 2002به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا با عنوان "راهنمای صلح" ارایه شد که مورد تایید آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه نیز قرار گرفت .
به نوشته این روزنامه ، براساس طرح،استیگ مولر ایجاد دو حکومت مستقل فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار یکدیگر پیش بینی شده و پیش شرطهای رژیم صهیونیستی از جمله توقف مبارزه فلسطینی ها ،تغییرمحتوی کتاب های درسی فلسطین و انحلال سازمان هایی از قبیل حماس ،جهاد اسلامی وشهدای الاقصی در آن گنجانده شد ، در حالی که عدم اعمال خشونت و یا تشویق به خشونت علیه فلسطینی ها از سوی رژیم صهیو نیستی به دلیل مخالفت این کشور از آن حذف گردید.
این روزنامه افزود: فلسطینی ها با قبول این طرح صلح در سال 2006 انتخابات برگزار کردند که طی آن حماس اکثریت آرا را کسب کرد ولی بلافاصله به دنبال این نتیجه رژیم صهیو نیستی 600میلیون دلار دارایی فلسطینی ها را مسدود و سپس رییس پارلمان این کشور را زندانی کرد.
روزنامه فوق افزود: آمریکا نیز در ادامه این اقدامات اسراییل به ارسال سلاح به سازمان الفتح پرداخت که حماس با نگرانی از احتمال انجام کودتا توسط این سازمان ، اعضای این گروه را از غزه اخراج و کنترل این بخش را در دست گرفت.
به نوشته انفورماسیون به دنبال این اقدام از سوی حماس ، رژیم صهیونیستی با ارتکاب بزرگترین جنایت، 5/1 میلیون ساکن غزه را تحت محاصره و تحریم اقتصادی قرار داد .
روزنامه فوق افزود : به دنبال اعمال این تحریم ها، سلامت خردسالان و سالمندان غزه به دلیل کمبود دارو به مخاطره افتاد و بیماران به تعداد زیاد جان خود را در سکوت از دست دادند.
این روزنامه دانمارکی ادامه داد : حماس در اعتراض به این وضعیت مرگ درسکوت که ناشی از این طرحهای صلح بود، اقدام به پرتاب موشک به رژیم صهیونیستی کرد که تلفات این کشور بر اثر پرتاب موشک های حماس به یک صدم کشته های اسراییل در غزه نیز نمی رسد.
روزنامه انفورماسیون در پایان با اشاره به سکوت آمریکا،اروپایی ها وجمهوری چک به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا در برابر کشتار فلسطینی ها نوشت : علاوه بر سکوت این کشورها، شورای امنیت نیز در انجام هر اقدامی و حتی صدور قعطنامه ای برای توقف فوری درگیریها به خاطر وتوی آمریکا کاملا فلج شده است. ولی آیا حماس قابل شکست است ؟.
اروپام 1527**250**2051**شبک1184 شماره 019 ساعت 21:33 تمام
۰ نفر