۱۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9361012
T T
۰ نفر
یک عضو پارلمان اروپا: اسراییل حتی قوانین خود را نیز زیر پا می گذارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/17 سیاسی.اسراییل.غزه.خبرنگاران لندن- یکی از نمایندگان پارلمان اروپا از حزب لیبرال دموکرات انگلیس گفت اسراییل با اجازه ندادن به خبرنگاران خارجی برای ورود به غزه، هم قوانین و مقررات خود را نقض می کند و هم این موضع را دامن می زند که حتما چیزی را از افکار عمومی جهان پنهان می کند.
به گزارش ایرنا، کریس دیویس در بیانیه ای اعلام کرد: اسراییل باید اجازه دهد مردم دنیا خود حقیقت را ببینند. اگر عملیات های نظامی اسراییل تا آن اندازه که آنان ادعا می کنند دقیق است، پس چرا به خبرنگاران خارجی اجازه ورود به غزه را نمی دهند تا ادعای آنان را بررسی کنند؟ دیویس گفت: در غیاب مشاهده کنندگان مستقل، هیچ اقدامی نمی توان انجام داد مگر اینکه باور کرد اسراییل چیزی برای پنهان کردن دارد.
این نماینده پارلمان اروپا از سال 2006 تا پیش از شروع حملات اسراییل سه بار از غزه دیدار کرده است.
براساس رای هفته گذشته دادگاه عالی اسراییل، این رژیم باید اجازه دهد خبرنگاران خارجی وارد غزه شوند. اما وزارت جنگ اسراییل تا کنون از این کار ممانعت کرده است.
دیویس اسراییل را به نقض قوانین دادگاه های خود متهم کرد و گفت هیچ کدام از اقدامات این رژیم قابل دفاع نیست.
وی افزود: این صحت ندارد که اسراییل می گوید مردم غزه در دوران محاصره اقتصادی در بهترین وضعیت خود قرار داشته اند.
دیویس گفت: اگر جامعه بین المللی نتواند کشتار بی رحمانه غیرنظامیان در غزه را محکوم کند، چه امیدی برای مردم ستمدیده برای کمک به آنان وجود دارد؟ دیویس که قبلا رییس حزب لیبرال دموکرات در پارلمان اروپا بود مجبور شد به دلیل انتقاد از آپارتاید و سیاست های نژادپرستانه اسراییل و نفوذ لابی های یهود از این سمت خود استعفا دهد.
وی هم اکنون نماینده شمال غرب انگلیس در پارلمان اروپا است.
اروپام 345**333** شماره 066 ساعت 15:16 تمام
۰ نفر