۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359980
T T
۰ نفر

سفیر ایران در ژاپن:

۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359980
سفیر ایران در ژاپن: راه پیروزی فقط از مسیر مقاومت و ایستادگی می گذرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/11 سیاسی.ژاپن.ایران.عراقچی توکیو- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اشاره به مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر تهاجمات ددمنشانه نظامیان صهیونیستی به نوار غزه، گفت: راه پیروزی فقط از مسیر مقاومت می گذرد.
دکتر سید عباس عراقچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص علت کوتاهی سازمان ملل متحد در زمینه اتخاذ اقدامی برای حل مساله غزه، گفت: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد یک نهاد کاملا سیاسی و ابزاری در دست کشورهای قدرتمند ، است.
عراقچی خاطرنشان کرد: ملتهای جهان و مسلمان نباید امیدی به کشورهایی که صاحب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل هستند ، ببندند زیرا این شورا به عنوان نهادی که مسئول حفظ عدالت در جهان است، عمل نمی کند.
وی یادآور شد: برآیند حرکت شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد مسایلی نظیر مساله غزه، برآیند منافع قدرتهایی است که در آن حضور دارند و از حق وتو برخوردارند؟ این مساله لزوما با برآیند منافع ملل محروم و جهان اسلام در یک راستا و برابر نیست.
وی افزود: همانگونه که در موضوع هسته ای ایران نیز شاهد بودیم ، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه های کاملا ناعادلانه ای در خصوص کشورمان صادر کرد و کشوری را مورد تحریم قرار داد که هیچ جرم و خلافی از نظر بین المللی انجام نداده بود.
وی با استناد به برخورد شورای امنیت سازمان ملل متحد با مساله غزه، گفت : شورای امنیت به دلیل آن که یک نهاد کاملا سیاسی و ابزاری در دست قدرتها است، جز این هم از آن انتظار نمی رفت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران درژاپن در ادامه اظهارداشت: هیچ کسی در جهان اسلام نباید امیدی به این داشته باشد که منافع کشورهای اسلامی و جهان اسلام را از طریق شورای امنیت برآورده کند.
عراقچی ، گفت: تجربه نشان داده است که کشورهای مسلمان از طریق ایستادگی و پایداری و پافشاری بر حقوق خودشان و البته مراقبت کردن و قربانی دادن و خون دادن است که می توانند به منافع و حق خود و به آن چه که مستحق آن هستند؟ دست یابند.
وی افزود: نه تنها هیچ امیدی به دیپلماسی سازشکارانه ای که برخی کشورهای عربی ترویج و تبلیغ می کنند نیست و بلکه نمی توان امیدی نیز به شورای امنیت داشت که بتواند کاری را در جهت منافع کشورهای ضعیف تر انجام دهد.
وی بار دیگر تاکید کرد: امروز هیچ امیدی نیست که مجامع بین المللی بتوانند حقوقی را از کشوری استیفا کنند.
به گفته عراقچی ، تجربه های مختلف در فلسطین ، لبنان و حتی موضوع هسته ای ایران نشان داده است که مسیر پیروزی فقط از مسیر مقاومت و ایستادگی می گذرد.
شبد**آساق 1501**280** شماره 009 ساعت 07:19 تمام
۰ نفر