۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359626
T T
۰ نفر

سی.ان.ان:

۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359626
سی.ان.ان: تحلیلگر فلسطینی ادعای اسراییل در مورد علت حمله به غزه را دروغ خواند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/09 سیاسی.دیانا بوتو.غزه تهران - به گفته سی.ان.ان، دیانا بوتو تحلیگر مسایل سیاسی فلسطین، این ادعای رژیم صهیونیستی را که هدف از تهاجم به غزه حمایت از ساکنان خود در برابر حملات راکتی حماس است، دروغ خواند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، دیانا بوتو که پیشتر مشاور سازمان آزادی بخش فلسطین PLO بود، روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: ادعای اسراییل در این مورد دروغ بوده و این، تنها بهانه ای برای تجاوز به غزه بوده است.
بوتو در پاسخ به مجری برنامه که وی را تحت فشار قرار داد تا بگوید که رژیم صهیونیستی در پاسخ به حملات راکتی حماس از نوار غزه به مناطق اشغالی فلسطین، غزه را هدف تهاجمات خود قرار داده است، گفت: اسراییلی ها برای متقاعد ساختن شما چنین می گویند.
وی افزود: آنها در این مورد دروغ می گویند، چرا که پرتاب راکت از غزه به اسراییل در گذشته رخ داده ، این دلیلی برای حمله به غزه نبوده بلکه بهانه ای برای این حمله بود.
این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد که او به عنوان یک شهروند فلسطینی و یکی از شهروندان غزه بخوبی می داند که اسراییل از مدتها پیش برای انجام چنین حمله ای خود را آماده می کرده است.
مشاور سابق سازمان آزادی بخش فلسطین به سی.ان.ان گفت که از زمانی که نوار غزه در سال 2005 میلادی از بخش دیگر (رام الله ) جدا شد، همواره از زمین، هوا و دریا غزه مورد حملات رژیم صهیونیستی بوده است .
وی همچنین به استقرار نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی در نزدیکی غزه اشاره کرد و آن را یکی از دلایل اثبات نادرستی ادعای صهیونیست ها خواند و تصریح کرد، چنین اقداماتی - جلوگیری از حملات راکتی به اسراییل - نیازمند چنین پاسخ های سنگین نظامی نیست.
دیانا بوتو، اقدام خونبار و تجاوز گرانه رژیم صهیونیستی را مرتبط با برگزاری انتخابات در آن رژیم دانست و گفت: هر یک از احزاب در اسراییل می خواهند نشان دهند کدام جناح و حزب قوی تر است.
وی، اقدامات خونبار رژیم صهیونیستی در بمباران غزه را جنایت جنگی خواند و بر محکوم کردن این اقدام از سوی جامعه جهانی تاکید ورزید.
رژیم صهیونیستی طی سه روز غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده که در اثر آن تاکنون 300 نفر شهید و بیش از هزار نفر زخمی شده اند.
شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته بدون محکوم کردن جنایات اسراییل تنها خواستار پایان بخشیدن فوری مناقشه نظامی میان دو طرف شد.
صویر1549**1302** شماره 070 ساعت 11:47 تمام
۰ نفر