۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359566
T T
۰ نفر

تلویزیون ژاپن:

۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359566
تلویزیون ژاپن: رییس جمهور ایران اقدام اسراییل را محکوم کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/09 سیاسی.ژاپن.ایران.غزه توکیو- تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی ) روز دوشنبه ضمن انعکاس اعتراضات مسلمانان به بمباران نوار غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی ، گزارش داد: محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران اقدام اسراییل در حمله به فلسطینیان را محکوم کرد.
به گزارش ایرنا از توکیو، ان.اچ.کی در گزارش خود افزود: رییس جمهور ایران حمله جنگنده های اسراییلی در بمباران نوار غزه را وحشیانه ترین اقدام تاریخ دانسته است.
این شبکه تلویزیونی همچنین به صدور بیانیه ای از سوی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اشاره و می افزاید: در این بیانیه از کشورهای اسلامی خواسته شده است تا در حمایت از جنبش اسلامی فلسطین ، حماس ، متحد شوند.
به گزارش ان.اچ.کی، در تهران گروهی از جوانان ایرانی با برگزاری تجمعی در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد و پرتاب سنگ به این نمایندگی از قصور این سازمان در بکارگیری اقدامی عملی در خصوص درگیری ها در نوار غزه ابراز نا امیدی کردند.
این گزارش می افزاید: این گروه از جوانان ایرانی همچنین با پلیس ضد شورش که در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران مستقر شده بودند، درگیر شدند.
گزارش ان.اچ.کی همچنین حاکی است که تظاهرات و اعتراضات در منطقه خاورمیانه گسترده شده است به طوری که در دمشق پایتخت سوریه نیز بسیاری از پناهندگان فلسطینی به همراه هزاران نفر از مردم این کشور در تظاهراتی خیابانی اقدام نظامیان اسراییلی را در حمله به نوار غزه محکوم کردند و پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.
در لبنان نیز صدهها نفر از شهروندان لبنانی در یک گردهمایی ضمن اعتراض به اقدام اسراییل در بمباران نوار غزه ، حمایت و همدردی خود را از فلسطینیان ابراز داشتند.
گزارش تلویزیون سراسری ژاپن همچنین حاکی است که در کشورهای اردن و مصر نیز تظاهرات گسترده ای از سوی مسلمانان ساکن این کشور علیه اقدام نظامیان اسراییلی برگزار شده است.
به گزارش رسانه های ژاپنی براثر حملات نظامیان صهیونیست به نوارغزه تاکنون 286 فلسطینی شهید و بیش از 900 نفر زخمی شده اند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است .
آساق 280** شماره 010 ساعت 08:11 تمام
۰ نفر