۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359348
T T
۰ نفر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359348
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تمام نقاط این استان برای توسعه مستعد است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/07 اجتماعی.داخلی.شورای اداری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:در بازدیدها وبررسی های دو هفته اخیر متوجه شدم که نقطه به نقطه این استان سرشار از استعداد توسعه در حوزه های مختلف است.
به گزارش ایرنا ، مهندس قوام نوذری که دو هفته است به عنوان استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شده عصر روز شنبه در نشست شورای اداری این استان افزود: مسیر توسعه این استان را نظام برنامه ریزی شفاف و مشخص نموده است و ما مسوولان اجرایی باید با شناخت و اولویت بندی زمینه شکوفایی استعدادهای توسعه این استان را هموار کنیم .
وی بیان کرد: مهمترین برنامه کاری مسوولان و مدیران اجرایی استان این است که در نخستین گام موانع موجود بر سر راه توسعه استان را رفع کنند.
نوذری اظهار داشت: : راه ، صنعت ، آب و کشاورزی از مهمترین محورهای توسعه و رشد همه جانبه این استان به شمار می روند و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی مربوطه و نیز متولیان امور اقتصادی زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر در این بخشها فراهم کنند.
وی ، کار و تلاش شبانه روزی همراه با همدلی ، اتحاد و همبستگی مردم و دستگاه های اجرایی را تنها رمز موفقیت و رهایی استان از فقر و محرومیت برشمرد و بر رفع مسایل و مشلات مردم تاکید کرد.
نوذری ، با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ظرفیتها ، استعدادها و پتانسیلهای فراوانی در زمینه گردشگری است،اظهار داشت: لازم است که با ساماندهی شبکه حمل و نقل و بهره برداری از راه های ارتباطی، بستری مناسب را در راستای جذب بیشتر گردشگر و گسترش صنعت گردشگری در استان فراهم کنیم که این مساله بدون شک تاثیر بسزایی در روند روبه رشد و توسعه استان خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس بازدیدهایی که از برخی پروژه های عمرانی صورت گرفته بسیاری از آنها بدون هیچ دلیلی راکد مانده و دستگاه های اجرایی، شروع فصل سرما و یا کمبود اعتبارات را دلیل این امر دانستند که این مساله به هیچ وجه مورد تایید نیست.
نوذری ابراز داشت: مدیران اجرایی هر دستگاهی موظف هستند که پروژه های خود را در همان بازه زمانی مشخص به اتمام برساند و با توجه به نزدیک شدن پایان سال مالی تسریع در روند اجرای کامل این پروژه ها امری لازم و ضروری به نظر می رسد.
وی ، پروژه های موجود و در دست اقدام این استان را بیش از دو هزار مورد شامل پروژه های استانی ، پروژه های ملی استانی شده و پروژه های ملی عنوان کرد و اظهار داشت: هر دستگاه اجرایی در این استان باید به طور دقیق و منظم پیگیر و مسوول اجرای پروژه های خود باشد و در زمینه جذب اعتبارات بیشتر با وزراتخانه مربوطه رایزنی های لازم را انجام دهند.
وی ، با اشاره به اجرای برخی از پروژه های ملی در استان ابراز داشت: درست است که اعتبارات این پروژه ها از خود وزارتخانه ها و یا نهاد رهبری و دیگر سازمانهای دولتی در مرکز تامین می شود و مراحل اجرایی آن هم بر عهده دولت است ولی این بدان معنا نیست که دستگاه اجرایی مربوطه در این استان از مراحل اجرای آن بی اطلاع باشد.
نوذری عنوان کرد: برخی ادارات در زمینه اجرای این پروژه ها شانه خالی می کنند و مسوولیتی در قبال طرحهای ملی از خود بروز نمی دهند که این امر به هیچ وجه در زمینه رشد و توسعه استان مفید نخواهد بود.
مهندس خلیفه خلقی پور معاون پشتیبانی و منابع نیروی انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: همکاری ، تعامل و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای توسعه و رشد روزافزون این استان امری ضروری و اجتناب ناپذیر به شمار می رود.
شبد563/275** 1647** شماره 150 ساعت 21:26 تمام
۰ نفر