۴ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9359006
T T
۰ نفر
ایران و ارمنستان راههای ارتقا ی مناسبات دوجانبه را بررسی کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/04 سیاسی.ارمنستان.ایران.امنیت مسکو- معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورایعالی امنیت ملی ایران در دیدار با آرتور باغداساریاندبیر شورای امنیت ملی،ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه و سیران اوهانیان وزیر دفاع ارمنستان راههای ارتقا ی مناسبات دوجانبه درابعاد سیاسی و امنیتی را با آنها مورد مذاکره قرار داد.
به گزارش ایرنا از مسکو، علی باقری در این دیدارها ضمن بااهمیت دانستن مناسبات ایران و ارمنستان،همکاری تهران و ایراوان را یک ضرورت منطقه ای برشمرد.
وی تعامل کشورهای برای شکل دهی به ترتیبات سیاسی و امنیتی منطقه ای را تنها راه تثبیت و برقراری آرامش و استقرار ثبات در منطقه دانست.
معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورایعالی امنیت ملی دخالت بازیگران خارجی در تنظیم ترتیبات منطقه ای را بزرگترین آفت ثبات در منطقه ارزیابی کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای شکل دهی به همکاریهای سازنده منطقه ای و بر اساس منافع مشترک همه همسایگان اعلام نمود.
آرتور باغداساریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز در دیدار با باقری ضمن تاکید بر اهمیت شکل گیری کمیته راهبردی شوراهای امنیت ملی دو کشور در هدایت و نظارت بر روند رو به گسترش مناسبات در عرصه های مختلف بین دو کشور، کمیته مزبور را ساز و کار موثری برای سوق دادن ارتباطات موجود به سطح راهبردی برشمرد.
علی باقری معاون شورایعالی امنیت ملی ایران از روز گذشته با هدف برگزاری نخستین نشست کمیته مشترک راهبردی ایران و ارمنستان در ایروان بسر می برد.
اروپام 1184**1773**2242**شبک1527 شماره 039 ساعت 12:26 تمام
۰ نفر