۲ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9358840
T T
۰ نفر
متکی و معاون وزیر خارجه ترکمنستان روابط دو جانبه را بررسی کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/02 سیاسی.متکی.ترکمنستان.ایران تهران - در دیدار روزدوشنبه حاجی اوف وفا معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران ، راه های توسعه همکاری های کنسولی، اقتصادی و گردشگری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ، متکی در این دیدار ایران و ترکمنستان را دو همسایه با اشتراکات فراوان و منافع و نگرانی های همسان توصیف کرد و مرزهای دو کشور را مرزهای صلح و دستی نامید.
متکی روان کردن مناسبات کنسولی را عامل مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست و افزود: ایران با برخورداری از شرکت های قدرتمند صنعتی و توانمندی های قابل ملاحظه در بخش صادرات ، خدمات فنی و مهندسی می تواند در اقتصاد ترکمنستان نقش آفرین باشد.
وزیر امور خارجه ایران رشد همکاری در بخش صنعت توریزم و امور فرهنگی را از دیگر زمینه های کار مشترک خواند و ارائه تسهیلات کنسولی و گمرکی را زمینه ساز افزایش تردد شهروندان بویژه صاحبان صنایع و تجار و زمینه ساز تقویت پیوندهای دو ملت معرفی کرد.
حاجی اوف وفا نیز که به منظور شرکت در ششمین اجلاس کمیسیون مشترک در تهران به سر می برد ، با ارائه گزارشی از مذاکرات انجام شده در قالب کمیسیون مشترک گفت: این مذاکرات در فضایی مثبت برگزار و گام های مهمی برای تسهیل امور کنسولی برداشته شد.
در پایان این دیدار یک موافقت نامه همکاری در امور مرزی، گمرکی و کنسولی در 17 ماده به امضای شهیدی معاون کنسولی وزارت خارجه ایران و حاجی اوف وفا رسید.
1532**** شماره 140 ساعت 21:51 تمام
۰ نفر