۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9357670
T T
۰ نفر
گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه ژاپن و امارات درباره هند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/21 اقتصاد.ژاپن.امارات.تماس تلفنی توکیو - هیروفومی ناکاسونه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیران امور خارجه ژاپن و امارات عربی متحده در یک تماس تلفنی با یکدیگر در خصوص عملیات اخیر تروریستی در هند گفت و گو کردند.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ژاپن، شیخ عبدالله در این تماس تلفنی گفته است که همکاری دولت های هند و پاکستان برای پیشگیری از وخیم شدن روابط این دو کشور به دلیل عملیات اخیر تروریستی در شهر بمبئی اهمیت دارد.
به گزارش ایرنا از توکیو، شیخ عبدالله افزود: درخواست امارات و ژاپن و جامعه بین المللی از دولت های هند و پاکستان برای ادامه گفت و گوها با یکدیگر نیز دارای اهمیت است.
وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این تماس تلفنی، همزمان با محکوم کردن هرگونه عملیات تروریستی گفته است که او از بروز عملیات تروریستی اخیر در شهر بمبئی که قربانیان فراوانی را به جا گذاشته، احساس خشم می کند.
ناکاسونه افزود: برای حفظ ثبات در منطقه، حفظ و ادامه گفت و گو میان هند و پاکستان با هدف بهبودن بخشیدن روابط این دو کشور بسیار مهم است.
ناکاسونه گفت: دولت ژاپن نیز برای عملی شدن این موضوع به تاثیرگذاری های خود بر این دو کشور ادامه خواهد داد.
در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه امارات متحده عربی همچنین با اشاره به اهمیت استقرار نیروهای دریایی ژاپن در منطقه اقیانوس هند برای سوخت رسانی به ناوهای چند ملیتی، از این اقدام توکیو قدردانی کرد.
آساق 1388**280**2110** شماره 024 ساعت 19:38 تمام
۰ نفر