۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9355593
T T
۰ نفر
تعمیق روابط پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو بررسی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/02 سیاسی.خارجی.جمهوری آذربایجان.ایران باکو - تعمیق روابط دوجانبه پارلمانی در دیدار روز شنبه دو نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در مجلس ملی جمهوری آذربایجان در باکو بررسی شد.
به گزارش ایرنا، غلامحسین مسعودی ریحانی نماینده مردم اهر و هریس و وکیل سپه اجیرلو نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای آذری گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران تعمیق روابط پارلمانی را برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دو کشور دوست و برادر مهم خواندند.
الدار ابراهیم اف عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری آذربایجان و ایران گفت: پس از استقلال جمهوری آذربایجان، روابط میان دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توسعه چشمگیری داشته و در این خصوص مجالس دو کشور نیز نقش موثری ایفا کرده اند.
وی سفرهای متقابل مسوولان و مقامات ایران و جمهوری آذربایجان را برای ارتقای مناسبات دو کشور مفید خواند و از حضور گروه ناظران ایران به سرپرستی سید کاظم موسوی رهبر گروه دوستی پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور قدردانی کرد.
وی همچنین اعلام کرد که اکتای اسداف رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در نیمه دوم ماه دسامبر(آذرماه ) به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد و در حال حاضر مقدمات این سفر در حال انجام است.
مسعودی ریحانی نیز در این دیدار گفت: مناسبات دوستی میان رییسان جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان مرحله جدیدی از توسعه مناسبات بین دو کشور را فراهم کرده است.
وی در ادامه ضمن دعوت از اعضای آذری گروه دوستی پارلمانی برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران، برخی مسایل مورد علاقه متقابل را بررسی کردند.
مسعودی ریحانی و وکیل سپه اجیرلو در قالب سفر به جمهوری آذربایجان در همایش بین المللی دو روزه بررسی مسایل قفقاز و حوزه دریای خزر در باکو شرکت کردند.
خاورم ** **1368**245ع**1378 شماره 133 ساعت 15:42 تمام
۰ نفر