۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9355574
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9355574
اختصاصی ایرنا/ متکی: وزارت خارجه پیگیر سرنوشت کشتی ربوده شده در سواحل سومالی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/02 سیاسی.متکی.سومالی وزیر امور خارجه کشورمان بر پیگیری مسئله ربوده شدن کشتی ایران در سواحل کشور سومالی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، هنوز مدت زیادی از آزادسازی کشتی ایران دیانت با 29 خدمه ایرانی و غیرایرانی نمی گذرد که گزارش هایی حاکی از ربوده شدن دومین فروند کشتی باربری ایران در آب های شرق سومالی منتشر شد.
مجید انسان نجیب، مدیر امور دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی در گفت و گوی روز بیست و نهم آبان ماه با ایرنا، گفت که کشتی ربوده شده در سواحل شرقی سومالی در اجاره کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده است.
این کشتی دیلایت نام دارد و متعلق به یک شرکت هنگ کنگی و تحت پرچم این کشور است و هنگام حمل 36 هزار تن گندم از اروپا به ایران ربوده شد.
کاپیتان انسان نجیب افزوده است که کشتی بیست و پنج خدمه دارد.
وزیر امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا بر پیگیری این موضوع تاکید کرد.
منوچهر متکی، درباره اقدامات صورت گرفته برای حل این مسئله گفت: از طریق سفارتخانه ها و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و حوزه های ذیربط پیگیر هستیم تا هر چه زودتر آن را آزاد کنیم.
وی تاکید کرد: امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم و همچنین با پیش بینی راهکارهای عملی و مطمئن، مانع از بروز مجدد اینگونه مشکلات شویم.
وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد کشتی ربوده شده و سرنشینان آن به زودی آزاد شوند.
سیام 1961* شماره 114 ساعت 14:55 تمام
۰ نفر