۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9355510
T T
۰ نفر

هشدار وزارت اطلاعات/

۲ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9355510
هشدار وزارت اطلاعات/ مراقب اقدامات سواستفاده جویانه سرویس های جاسوسی دشمنان باشیم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/02 سیاسی.جاسوسی.وزارت اطلاعات مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات نسبت به اقدامات سواستفاده جویانه و پوششی سرویس های جاسوسی دشمنان به ویژه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در کشور هشدار داد.
وی در ادامه گفت و گوی روز شنبه خود با خبرنگاران، اقدامات جدید رژیم صهیونیستی برای سواستفاده از وضعیت به اصطلاح نامعلوم خلبان این رژیم که هواپیمایش در سال 1986 در لبنان سقوط کرد را مصداق سواستفاده این رژیم از این موضوع اعلام کرد.
این مقام مسوول در وزارت اطلاعات در ادامه وضعیت ران آراد و اقدامات رژیم صهیونیستی در این زمینه را مبهم دانست و گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ اطلاعی از سرنوشت این فرد ندارد.
وی گفت: هواپیمای ران آراد 28 ساله در سال 1986 در زمان تجاوز به خاک لبنان سقوط می کند و وی خود را با چتر نجات می دهد. همان زمان برخی منابع غیررسمی اعلام کردند که این فرد به دست برخی گروه های لبنانی یا فلسطینی اسیر شده که البته مستندی نیز برای این ادعا ارایه نشده است.
به گفته مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، موساد پس از این موضوع وارد کار شده و با انجام لابی گری متعدد از طریق دیپلماتیک در سطح جهان به دنبال روشن شدن وضعیت این فرد بود. در مواردی هم با فراکنی این مشکل ادعا می کرد که ایران نیز در این مساله دست دارد و حتی این موضوع را در مراجع رسمی مطرح کرده و علیه ما موضع گیری کرد که این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی تا سال 83 ادامه داشت.
به گفته این مقام مسوول در وزارت اطلاعات، 4 سال قبل موساد فاز جدیدی را در این خصوص آغاز کرد. آنها عوامل اطلاعاتی خود را در این زمینه فعال کردند و علت این تغییر روش نیز این بود که روش های دیپلماتیک برای آنان هزینه های سنگینی را داشت و می خواستند به گونه ای ارزان تر از این موضوع سواستفاده کنند. در برخوردی که ما با چند عنصر اطلاعات موساد داشته ایم مشخص شده یکی از نیازهای اطلاعاتی آنها وضعیت ران آراد است.
وی تصریح کرد: اسرائیل با استفاده از شبکه های خبری وابسته به غرب و منافقین و ضدانقلاب خارج از کشور و گروه های سلطنت طلب و با تعیین 10 میلیون دلار جایزه و راه اندازی سایت اینترنتی و اختصاص ایمیل و شماره تلفن و فاکس و تاسیس بنیاد آزادی تلاش کرد تا وضعیت این فرد را به نقطه معلومی برساند که البته در حاشیه این اقدامات مسایلی حقوق بشری و عاطفی را نیز فعال کرد تا به نتیجه خود برسد.
مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: برخی افراد در کشور ما به دلایل مختلف که مهم ترین آن فرصت طلبی و اخاذی بود، با این مراکز تماس گرفتند، اما متاسفانه خود را به جریان اطلاعاتی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی سپردند و مهره ای برای موساد شدند.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از آراد اطلاعی نداشته و ندارد و هر کس وارد این داستان شده اهداف خاص خود را دنبال می کرده است، اما افرادی با این هدف کلاه های بزرگی سر اسرائیلی ها گذاشتند و اطلاعاتی پراکنده ای در اختیار موساد قرار دادند. چند سفر خارجی انجام دادند و پول هایی هم گرفتند اما پس از مدت ها مشخص شد که فریب خورده اند که البته اینکه توانسته اند سرویس جاسوسی اسرائیل را فریب دهند قابل تحسین است. ما این افراد را پیدا کرده و از آنها تقدیر کردیم.
وی تصریح کرد: دشمن در کنار این پرونده به دنبال برخی اطلاعات است اما عده ای برخی خودشیرینی اطلاعات دیگری را در اختیار موساد قرار دادند. وزارت اطلاعات این موضوع را یک داستان پوششی و سواستفاده جویانه دانسته و نسبت به ارتباطگیری در این خصوص هشدار می دهد.
مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: شایسته مردم ما نیست که وارد این گونه مسایل شوند و در برخی موارد برخی قضایی نیز جاری خواهد شد تا هر چه زودتر این موضوع پایان یابد.
سیام. 1535 شماره 050 ساعت 11:50 تمام
۰ نفر