۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9353865
T T
۰ نفر

متکی : سیاست آمریکا در منطقه موفق نیست

۱۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9353865
متکی : سیاست آمریکا در منطقه موفق نیست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/19 سیاسی.سفیر اردن.متکی منوچهرمتکیسیاست آمریکا درمنطقه را ناموفق خواند و گفت : واشنگتن طی سال های اخیر ازهمه فرصت ها و ظرفیت های خود به نفع رژیم اشغالگر قدس و بعضا علیه کشورهای عربی استفاده کرد و درصدد است تا مانع بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان شود.
به گزارش روزیکشنبه ایرنا به نقل ازاداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، متکی دردیدارخداحافظی احمد جلال المفلح سفیراردن درتهران،افزود:اما این خط مشی آمریکاییها با برخورد منفی بسیاری از کشورهای منطقه بویژه کشورهای ذینفع روبرو شده و روندهای سیاسی درخاورمیانه حکایت ازنوعی فضای جدید دارد که انتظار می رود به نفع مسلمانان باشد.
وزیرامورخارجه همچنین تلاش های آقای مفلح برای تحکیم مناسبات دوجانبه را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به مراودات دو کشور، گفت : دیپلماسی دارای ماهیتی ظریف و حساسی است و به تدریج نتایج آن آشکار می شود.
جلال المفلح از ایران به عنوان کشوری بزرگ یاد کرد و خدمت در تهران را موجب خوشوقتی دانست.
وی گفت : سیاست اردن درقبال ایران همواره مستقل بوده و زمینه های توسعه مناسبات در بخش های سیاسی و پارلمانی فراهم آمده است.
مفلح در پایان ازهمکاری مقامات ایران برای انجام موفق ماموریت درتهران تشکر کرد و گفت: اکنون با خاطرات خوبی ایران را ترک می کنم.
سیام / 1064 شماره 134 ساعت 18:05 تمام
۰ نفر